مطالعه باستان شناختی ایل- راه های کوچ رو مشگین شهر شروع شد

به گزارش مجله هدیه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از شروع مطالعه و آنالیز باستان شناختی ایل- راه های کوچ رو در شهرستان مشگین شهر اطلاع داد.

مطالعه باستان شناختی ایل- راه های کوچ رو مشگین شهر شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نادر فلاحی با اعلام این خبر توضیح داد: این مطالعات به لحاظ قوم شناسی و گردشگری در دوره عصر آهن انجام می گردد.

او اضافه کرد: مطالعات باستان شناختی برای شناخت پیشینه و گذشته این سرزمین و نقش آن در توسعه گردشگری و باهدف احیای جاده ابریشم انجام می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به شاخصه های اصلی این پژوهش گفت: آنالیز راستاها بر اساس شاخصه های چون رودخانه های فصلی و دائمی، چشمه ها، گورستان های باستانی، تپه های استقراری، آبادی ها، راه های مواصلاتی، استقرارهای موقتی و دائمی ایلات باستانی و ایلات شاهسون و تبیین راستا اصلی حرکت به سمت دامنه های کوهستان سبلان است.

او با اشاره به همکاری دانشگاه آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه محقق اردبیلی در این طرح گفت: این پژوهش میدانی توسط تیم تخصصی متشکل از کارشناسان در حال انجام است.

او بابیان این که اقلیم این منطقه حیات و معیشت عشایر را فراهم ساخته است، اضافه کرد: مطالعه تاریخ، فرهنگ و گذشته عشایر، واکاوی بخش مهمی از تاریخ این استان را موجب می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 470

به "مطالعه باستان شناختی ایل- راه های کوچ رو مشگین شهر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه باستان شناختی ایل- راه های کوچ رو مشگین شهر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید