مرمت حمام چهارسوق شاهرود

به گزارش مجله هدیه، مصطفی یغمائیان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان امروز شنبه 13 فروردین 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: در راستا حفاظت و حراست از آثار و بناهای تاریخی و با ارزش و همچنین مرمت و احیا بناهای به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور، ساماندهی و مرمت و احیا ساختمان مذکور در برنامه قرار گرفته است.

مرمت حمام چهارسوق شاهرود

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی گفت: این حمام که در محدوده بافت تاریخی شهر شاهرود قراردارد با مشارکت بهره بردار آن مرمت می گردد.

یغمائیان اضافه نمود: در این مرحله از مرمت اقداماتی شامل: سبک سازی بام، مرمت دریچه های روی سقف، استحکام بخشی و پی بندی، اجرا کاه گل، اصلاح ناودان ها و ... به صورت موضعی و براساس اعتبار موجود انجام می گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت:این حمام قدیمی دارای فضای ورودی،سربینه یا رخت کن، گرم خانه،خزینه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان، حمام چهارسوق از بناهای دوره صفویه- قاجار است و با شماره 4026 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 978

به "مرمت حمام چهارسوق شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت حمام چهارسوق شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید