فعالیت سه واحد فناور کشاورزی با مدیریت بانوان قزوینی

به گزارش مجله هدیه، مدیر پیشران پروژه کشاورزی هوشمند سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعالیت سه واحد فناور بخش کشاورزی با مدیریت بانوان در استان اطلاع داد.

فعالیت سه واحد فناور کشاورزی با مدیریت بانوان قزوینی

افشین یوسف گمرکچی مدیر پیشران پروژه کشاورزی هوشمند سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به شکل گیری مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین و استقرار واحد های فناور و دانش بنیان در این مرکز، این سه واحد در مرکز رشد مستقر شده اند.

وی افزود: این سه واحد در حوزه های فراوری دارو، ماهیان زینتی، مبارزه بیولوژیک، جلبک و فرآوری آن در صنایع غذایی و بهداشتی درحال فعالیت هستند.

گمرکچی بیان داشت: یک واحد فناور نیز با مشارکت امور بانوان در زمینه مبارزه بیولوژیک مشغول به فعالیت است.

به گفته این مسئول با توجه به اینکه بخش عمده ای از داروی ماهیان زینتی وارداتی بوده، واحد فناور دارویی در زمینه فراوری دارو و نانو دارو در حوزه شیلات و ماهیان زینتی فعالیت می نماید.

وی افزود: واحد فناور مرتبط با جلبک در زمینه صنایع غذایی و بهداشتی مشغول به فعالیت بوده و هم اکنون بر روی تصفیه فاضلاب پساب کارخانجات روغن کشی زیتون متمرکز شده است.

گمرکچی ادامه داد: واحد فناور در حوزه مبارزه بیولوژیک هرساله در سطح استان قزوین و با هدف مبارزه بیولوژیک آفات در مزارع گوجه فرنگی اقدام به تکثیر حشرات پارازیت می نماید که قرار شده از این ظرفیت در راستای مبارزه بیولوژیک در گلخانه ها نیز استفاده گردد.

وی اظهار داشت: هم اکنون 16 واحد فناور در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین مستفر هستند که با تاسیس پردیس کشاورزی ساماندهی آن ها به این مکان در دستور کار است.

مدیر پیشران پروژه کشاورزی هوشمند سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: با توجه به فضای کاری سازمان جهاد کشاورزی و مرکز رشد بر حمایت از ایده های خلاقانه، فعالان علمی در حوزه صنایع تبدیلی، فراوری محتوا، گیاهان دارویی و ... می توانند دستاورد ها و ایده های خلاقانه را برای اجرایی ساختن به مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین مراجعه نمایند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2218

به "فعالیت سه واحد فناور کشاورزی با مدیریت بانوان قزوینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سه واحد فناور کشاورزی با مدیریت بانوان قزوینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید