سرویس مقرون به صرفه دانش آموزی در این 20 خط تهران ، ساعات کار این سرویس ها چگونه است؟

به گزارش مجله هدیه، از هفته آینده با شروع سال تحصیلی، 5میلیون تردد شهری به ترددهای روزانه افزوده می گردد. برای این شرایط اما مدیریت شهری تدارک گسترده ای دیده است. یکی از این برنامه ها که مخصوص تردد دانش آموزان است.

سرویس مقرون به صرفه دانش آموزی در این 20 خط تهران ، ساعات کار این سرویس ها چگونه است؟

خبرنگاران- محمد فخار: اختصاص 20خط ویژه اتوبوس با 236کیلومتر طول است که می تواند بخشی از ترددهای شهری را کاهش دهد.بخش زیادی از دانش آموزان در روزهای نخستین سال تحصیلی، برنامه ترددی معینی ندارند و در این شرایط یا باید به وسیله والدین خود جابه جا شوند یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند که برنامه ترددی آنها را دقیق نمی دانند.

شهرداری تهران برای برطرف این خلأ و نظم دهی به ترددهای شهری پاییزی، 20خط ویژه اتوبوس مدرسه را راه اندازی می نماید. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این باره به خبرنگاران می گوید: اتوبوسرانی تهران برای بازگشایی مدارس آمادگی 100درصدی دارد.

به گفته مهدی علیزاده با آغاز مهر سفرهای آموزشی به دیگر سفرهای درون شهری تهران اضافه می شوند. براین اساس در 20خط اتوبوس هایی را مخصوص جابه جایی دانش آموزان جانمایی کردیم که تحت عنوان اتوبوس مدرسه فعال هستند. این اتوبوس ها مخصوص دانش آموزان هستند و با نصب برچسب از دیگر اتوبوس ها منفک می شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اتوبوس های مدرسه در ساعت آغاز و خاتمه فعالیت مدارس به ایستگاه های معین شده نزدیک مراکز آموزشی اعزام می شوند و دانش آموزان را جابه جا می نمایند. بعلاوه برای خطوط پرمسافر هم اتوبوس تدارک دیده شده؛ به گونه ای که در ایستگاه هایی که تقاضای سفر زیاد است، اتوبوس های یاریی مستقر می شوند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تقویت خطوط اتوبوسرانی به ویژه خطوط اتوبوس های تندرو و نوسازی و بازسازی اتوبوس ها در دستور کار واقع شده است که از ابتدای مهر به یاری ناوگان حمل ونقل عمومی می آیند تا افزایش سفرهای روزانه را پاسخ دهند.

تجربه سال های گذشته نشان داده است که دانش آموزان از داشتن مسیر اتوبوس سرویس مدرسه رضایت دارند و بر همین اساس در سال تحصیلی نو مانند سال های گذشته در 20خط اتوبوس هایی را مخصوص جابه جایی دانش آموزان جانمایی کردیم که تحت عنوان اتوبوس مدرسه فعال هستند؛ البته قرار نیست ایستگاه مخصوصی برای اتوبوس مدرسه ها تعبیه گردد. این اتوبوس ها با نصب برچسب از سایر اتوبوس ها منفک می شوند و ساعت فعالیت آنها نیز فرق دارد؛ به گونه ای که اتوبوس های مدرسه در ساعت آغاز و خاتمه فعالیت مدارس به ایستگاه های معین شده در نزدیکی مراکز آموزشی اعزام شده و نسبت به جابه جایی دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2339

به "سرویس مقرون به صرفه دانش آموزی در این 20 خط تهران ، ساعات کار این سرویس ها چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس مقرون به صرفه دانش آموزی در این 20 خط تهران ، ساعات کار این سرویس ها چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید