زواید بافت تاریخی بازار اردبیل حذف می گردد

به گزارش مجله هدیه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از حذف هرگونه الحاقات زاید در بافت تاریخی بازار اردبیل اطلاع داد.

زواید بافت تاریخی بازار اردبیل حذف می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در نشست با کسبه سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل گفت: در سالیان گذشته این محل، مکانی برای برگزاری جشن های مذهبی و مردمی بوده است که ضرورت دارد دوباره این سرا احیا شده و شاهد برگزاری چنین برنامه هایی در آن باشیم.

وی اضافه نمود: استفاده از مولفه های گردشگری برای بازدید گردشگران یکی از لازمه های بازار تاریخی اردبیل است چرا که بازارهای تاریخی در هر منطقه ای یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بوده و انتظار می رود کسبه بازار در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند که اداره کل میراث فرهنگی نیز حمایت های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: در دو سال گذشته با وجود محدودیت های اعتباری اداره کل میراث فرهنگی استان تمام توان خود را برای احیای سرای وکیل به کار گرفته و تا به امروز نیز با همراهی کسبه محترم فرایند ساماندهی آن به سرانجام رسیده و در اختیار کسبه قرار گرفته است.

فلاحی در مورد احیای سردر ورودی سرای وکیل توضیح داد: طرح بازگشایی سردر ورودی به زودی در کمیته فنی میراث فرهنگی مطرح خواهد شد و در مورد تکمیل تنها طاق به جامانده آن نیز برای الحاق این سرا به مجموعه بازار تصمیم گیری و پس از تصویب اجرایی می گردد.

وی اضافه نمود: با مکاتبات و هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی و شهرداری بعضی زواید فعلی از جمله آلاچیق های احداث شده در این مجموعه که برخلاف ضوابط بافت تاریخی است، برچیده خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1062

به "زواید بافت تاریخی بازار اردبیل حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زواید بافت تاریخی بازار اردبیل حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید