راهنمای گردشگری سامویی (تایلند)

به گزارش مجله هدیه، جهت مطالعه راهنمای کامل گردشگری سامویی (تایلند) اینجا کلیک کنید:

راهنمای گردشگری سامویی (تایلند)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

  • اطلاعات توریستی سامویی
  • بهترین زمان سفر به سامویی
  • تورهای داخلی سامویی
  • جاذبه های گردشگری سامویی
  • خرید در سامویی
  • غذاها و روستوران ها در سامویی
  • جاذبه های گردشگری اطراف سامویی
  • جشن ها و فستیوال های سامویی
  • هتل و اقامت گاههای سامویی

سامویی (Samui)

جزیره سامویی با مساحتی بیش از 250 کیلومتر مربع پس از پوکت و چانگ، سومین جزیره بزرگ تایلند می باشد و جزو معروفترین مقاصد توریستی در جهان شناخته شده است. در سال های اخیر این جزیره به منطقه ساحلی گرمسیری تبدیل شده اما هنوز مانند گذشته زیبایی طبیعی خود را حفظ نموده است. سواحل اینجا از درختان عظیم نارگیل و جنگل های گرمسیری گرفته تا شب نشینی های پرشور و نشاط را شامل می گردد. معروفترین سواحل این اطراف شامل چی وانگ، لامایی، بوفوت و مائینام می باشند. اقامتگاه های این جزیره از ویلا و هتل های لوکس 5 ستاره گرفته تا مهمانخانه های ارزان را در بر می گیرد.

این جزیره به شکل مربعی عجیب است که محیطی به وسعت 55 کیلومتر دارد. برخلاف سایر جزایر تایلندی مثل پوکت، جزیره سامویی بسیار ناهموار و کوهستانی است و تنها در حاشیه جزیره منطقه ای صاف و هموار یافت می گردد و به همین دلیل در اینجا آسمان خراشی نمی بینید و خانه ها همگی کوتاه و کوچک هستند. 90% از تاریخ این جزیره به پرورش نارگیل اختصاص داشته اما بازرگانان و مسافران چینی هم تاثیراتی بر اقتصاد این ناحیه گذاشته اند. این جزیره معماری و فرهنگ منحصر به فردی دارد که با زیبایی طبیعت بکر در هم آمیخته شده اند.

سامویی در اوایل دهه 1970 میلادی توسط عده ای کوهنورد کشف شد. در آن موقع اینجا برق و آب لوله کشی نداشت و مردم با ماهیگیری و پرورش نارگیل کسب درآمد می کردند. امروزه سامویی حدود 2 میلیون نارگیل در ماه به بانکوک صادر می نماید. نزدیک ترین شهر به این جزیره در حدود 60 کیلومتری غرب آن واقع شده و Suratthani نام دارد. این جزیره با درختان نخل و نارگیل و سواحل شنی سفیدش همه روزه پذیرای مسافرین بسیاری است که توسط قایق و هواپیما به اینجا می آیند. این جزیره که در وسط خلیج تایلند واقع شده و حقیقتا مانند بهشت است. هتل های اینجا برای هر سلیقه و بودجه ای مناسب هستند. غذاهای محلی خشومزه، طبیعت سرسبز گرمسیری، آبشارها، سواحل خلوت و سفید و معابد بودایی فراوان همگی این جزیره را تبدیل به یکی از زیباترین مناطق توریستی می نمایند.

سامویی و جزایر اطرافش چشم اندازهای حیرت انگیزی دارند. هرکدام از سواحل، فضایی منحصر به فرد دارند. آب های شفاف چی وانگ برای شنا مناسبند. ساحل لامایی یک خلیج هلالی شکل است. ساحل Taling Ngam نیز زیباترین غروب های خورشید را به نمایش می گذارد. جاذبه های طبیعی، تورهای متنوع، امکانات مخصوص اقامتی و تفریحی همگی در سطح بسیار مناسبی هستند. مسافرین می توانند در هر ساعتی توسط قایق و کشتی یا حتی پروازهای مستقیم به این جزیره سفر نمایند. سامویی حدود 250 کیلومتر مربع مساحت دارد که در 700 کیلومتری جنوب بانکوک واقع شده است. یک جاده کمربندی 55 کیلومتری هم در جزیره تعبیه شده که توسط آن به راحتی می توانید از ساحلی به ساحل دیگر سفر کنید. جزایر دیگری نیز در این اطراف هستند: جزیره تائو که محل خوبی برای غواصی است. جزیره پنانگ که بدلیل جشن های شبانه بسیار معروف است. و پارک ملی دریایی Angthong که از جاذبه های طراز اول اینجا می باشد. سامویی حدود 40 هزار نفر سکنه دارد که اکثرا بودایی هستند با تعداد کمی مسلمان که در دهکده Hua Thanon و شهر Nathon متمرکز شده اند. یک گروه کوچک از چینی ها هم در اینجا هستند. وسایلی نظیر ماشین، قایق، قطار و اتوبوس همگی به این جزیره رفت و آمد می نمایند.

منبع: لست سکند
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 527

به "راهنمای گردشگری سامویی (تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری سامویی (تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید