دانشکده کفش ایتالیایی در ایران تاسیس می گردد

به گزارش مجله هدیه، دانشکده طراحی کیف و کفش، دانشگاه پلی تکنیک کفش ونتو ایتالیا در تهران تاسیس می گردد.

دانشکده کفش ایتالیایی در ایران تاسیس می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از استان تهران، یکی از عمده ترین موانع پیش روی صنعت پوشاک، ازجمله کیف و کفش در ایران نداشتن طراحان آشنا به علم روز جهان و مسلط بر سلایق جامعه است. تا آنجا در حال حاضر بیشتر قالب ها و الگوهای کیف و کفش های داخلی از سایر کشورها از جمله ترکیه و چین وارد ایران می گردد و به طورکلی می توان گفت این صنعت در حال حاضر بسیار وابسته است.

سالانه میلیون ها دلار از منابع ارزی کشور برای تهیه طرح ها و قالب های کیف و کفش از کشور خارج می گردد و یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی در حوزه کیف و کفش، خروج شرایط انفعال از این صنعت و نگاه به استعدادهای داخلی است. این مهم محقق نمی گردد مگر سرمایه گذاری در زیرساخت های اولیه از جمله تربیت نیروی انسانی متخصص و راهنمایی آن ها به بازار کار.

بسیاری از جوانان ایرانی در حال حاضر در کشورهایی همچون ایتالیا و ترکیه و سطوح عالی مشغول به طراحی مدل های جدید کیف و کفش هستند اما به دلیل آماده نبودن بسترهای لازم، امکان فعالیت و ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور تاکنون فراهم نشده است.

ایجاد دانشکده کیف و کفش می تواند علاوه بر تربیت نیروی کار متخصص و طراح برای صنعت کیف و کفش کشور، می تواند زمینه های مناسب را برای جذب اساتید ایرانی شاغل در سایر کشورها را فراهم کند، که از این طریق سالانه میلیون ها دلار ارزش افزوده در بخش خدمات برای کشور ایجاد می گردد.

در همین رابطه احمدرضا نیک کار، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با تأکید براینکه در حال حاضر یکی از ضعف های ما در زمینهٔ فراوری کیف و کفش، ضعف آموزشی است، گفت: متأسفانه فراوریکنندگان کفش برای شرکت کفش ملی فاقد آموزش های لازم در زمینهٔ طراحی و فراوری کفش های مدرن و باکیفیت عالی هستند. ازاین رو درصدد هستیم با آموزش فراوریکنندگان استاندارهای فراوری کیف و کفش را در زمینهٔ طراحی و کیفیت محصولات افزایش دهیم.

وی دلیل ورود صندوق بازنشستگی و مجموعه آتیه صبا به بحث آموزش را لزوم توجه عمیق به مفهوم اقتصاد مقاومتی برشمارد و اعلام نمود: ما به دنبال تقویت و احیای برند کفش ملی هستیم و این یکی از مهم ترین اهداف پیش روی ماست. هم اکنون یک میلیون و 200 هزار بازنشسته به عنوان مشتریان بالقوه کفش ملی به همراه قشر عظیم جوانان کشور جمعیت قابل توجهی برای استفاده از محصولات این شرکت محسوب می شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 625

به "دانشکده کفش ایتالیایی در ایران تاسیس می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "دانشکده کفش ایتالیایی در ایران تاسیس می گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشکده کفش ایتالیایی در ایران تاسیس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید