خبرنگاران ظرفیت بازیافت پسماند ساختمانی شهرداری تهران 6600 تن افزایش می یابد

به گزارش مجله هدیه، تهران- خبرنگاران- معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با بهره برداری از دو کارخانه دیگر، هر کدام با ظرفیت سه هزار و 300 تن، شاهد افزایش 6 هزار و 600 تنی ظرفیت بازیافت پسماند ساختمانی خواهیم بود.

خبرنگاران ظرفیت بازیافت پسماند ساختمانی شهرداری تهران 6600 تن افزایش می یابد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش شامگاه چهارشنبه خبرنگاران از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مهدی احمد مهرابی بیان داشت: در حال حاضر دو کارخانه بازیافت خاک و نخاله با ظرفیت روزانه 6 هزار و 600 تن در مجتمع آبعلی فعال است.

به گفته وی، کارخانه های جدید نیز یکی تا دهه فجر و دیگری تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول گفت: در شهر تهران روزانه بین 33 تا 35 هزار تن پسماندهای ساختمانی فراوری می شود که از این مقدار حدودا 22 هزار تن به سمت مجتمع دفع و پردازش آبعلی روانه می شود و در دوره مدیریت شهری جدید پیگیری های زیادی انجام شد که این فرایند به سمت بازیافت بیشتر پیش برود.

مهرابی با بیان اینکه دو کارخانه بازیافت خاک و نخاله با ظرفیت 6هزار و 600 تن در روز با اشتغال زایی مستقیم 40 نفر در حال حاضر در مجتمع آبعلی درحال فعالیت هستند، اضافه نمود: علاوه بر این دو کارخانه دیگر که یکی از آنها تا دهه فجر و دیگری تا اردیبهشت سال آینده هر کدام با ظرفیت سه هزار و 300 تن به بهره برداری می رسند که مجموع آن با احتساب ظرفیت دو کارخانه قبلی به حدود 14 هزار تن بازیافت خاک و نخاله ساختمانی می رسد.

معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران توضیح داد: حدود 85 درصد از این 14 هزارتن بازیافت و به چرخه فراوری شن و ماسه بر می شود که در واقع یک سرمایه ملی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه پسماندهای ساختمانی، پسماند قاتل خاموش طبیعت است که دفن آنها بیش از پسماندهای خانگی آسیب زاست، درباره فرایند بازیافت آنها در کارخانه یادآور شد: فرایند کار به این شکل است که پس از ورود نخاله، عملیات مربوط به جداسازی، شستشو و شکسته شدن عناصر مختلف نخاله توسط دستگاه سنگ شکن انجام می شود و در نهایت 85 درصد از نخاله ورودی به دانه بندی های مختلف شن و ماسه تبدیل می شود و به چرخه فراوری باز می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1467

به "خبرنگاران ظرفیت بازیافت پسماند ساختمانی شهرداری تهران 6600 تن افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت بازیافت پسماند ساختمانی شهرداری تهران 6600 تن افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید