تجربه پرواز با اولین هواپیمای عمود پرواز و برقی جهان

به گزارش مجله هدیه، به کارگیری فناوری پیچیده عمود پرواز در هواپیماهای برقی

شرکت لیلیوم اعلام نموده است که با موفقیت تستهای عملی این محصول بینظیر را به اتمام رسانده است. استفاده از دستگاههای پیشرانه الکتریکی با قابلیت بلند شدن و فرود عمودی، این هواپیما را به اولین وسیله هوانوردی با این تکنولوژی تبدیل نموده است. در این نمونه بصورت کنترل از راه دور، توانایی حمل دو سرنشین وجود دارد. تا مدتی قبل تنها صحبت از ساخت این هواپیماهای برقی بوده و حالا این شرکت از فراوری تجاری این محصول تا 2 سال آینده خبر می دهد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تجربه پرواز با اولین هواپیمای عمود پرواز و برقی جهان

این هواپیما، دارای 36 موتور الکتریکی کوچک است که 12 عدد از آن ها روی هر یک از بال ها قرار گرفته اند و برای مانور این وسیله و دور زدن آن هم کاربرد دارند. عمل بلند شدن و نشستن هواپیما، به وسیله کامپیوتر و کاملا اتوماتیک انجام می گردد. نهایت سرعت هواپیمای لیلیوم، 300 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و می تواند با یک بار شارژ نزدیک به 300 کیلومتر را طی کند. لیلیوم از ایمنی محصول خود اطمینان دارد و برای هرکدام از 36 موتور، تجهیزات جداگانه ای قرار داده است تا در صورت خرابی یک قسمت، باقی موتورها به فعالیت خود ادامه دهند. باتری های این هواپیما نیز در چند گروه طراحی شده اند.

آنچه بیش از همه ابتکار شرکت لیلیوم را مجذوب کننده جلوه می دهد، امکان استفاده از آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل شهری است. از سویی دیگر، این وسیله می تواند همچون برند تسلا که مشوق صنعت خودروی دنیا در ساخت خودروهای الکتریکی بود، پیش درآمدی بر فراوری هواپیماهای برقی با هزینه ساخت پایین و بدون آلودگی محیط باشد.

دانیل ویگناند، مدیر و صاحب شرکت لیلیوم می گوید:

علاقه جامعه دنیای به استفاده از وسایل حمل و نقل، که حداقل آلایندگی را به همراه داشته باشند، هر روز بیشتر می گردد. آلودگی صوتی و ترافیک خودروهای امروزی، فضای شهرهای ما را ناخوشایند نموده است. هواپیمای لیلیوم محیط زیست را آلوده نمی کند و از این نظر، کم نظیر است. علاوه بر پاک بودن، این وسیله به حداقل فضا جهت فرود و بلند شدن احتیاج دارد.

شرکت لیلیوم، پس از آزمایش موفقیت آمیز محصول دوسرنشینه خود، طراحی یک نسخه 5 جایگاه و مناسب استفاده به عنوان تاکسی هوایی را آغاز نموده است. قیمت نهایی هواپیمای لیلیوم هنوز معین نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2048

به "تجربه پرواز با اولین هواپیمای عمود پرواز و برقی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پرواز با اولین هواپیمای عمود پرواز و برقی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید