این سیارک بزرگ الجثه به سمت زمین می آید

به گزارش مجله هدیه، گج نیوز نوشت: سازمان فضایی ناسا از حرکت یک سیارک بزرگ به سمت زمین اطلاع داد که قابلیت نابودی کامل حیات در سیاره ما را دارد. انتها حیات ما نزدیک است؟

این سیارک بزرگ الجثه به سمت زمین می آید

موضوع حرکت یک سیارک بزرگ به سمت زمین دانشمندان را وارد منازعه ای جدی نموده است. خطر سقوط سیارک ها مدت هاست روی زمین سایه انداخته و موضوع فیلم های علمی-تخیلی در دو دهه گذشته بوده است.

فیلم های آخرالزمانی ساخته شده با این ژانر برای بسیاری از افراد جذابیت خاصی داشتند؛ زیرا برای مردم عادی به واقعیت بدل شدن اینگونه اتفاقات بعید به نظر می رسد. اما در چند روز گذشته، حرکت یک سیارک بزرگ به سمت زمین به کانون بحث ها و نگرانی های متعدد حتی در میان مردم عادی تبدیل شده است.

سازمان های فضایی در سراسر دنیا، از جمله ناسا، در حالت آماده باش هستند؛ زیرا قرار است امروز سیارکی غول پیکر با عرض 89 فوت از کنار زمین عبور کند. ناسا هشدار داده است که این سنگ فضایی که سیارک 2023 CJ1 نام دارد، امروز به زمین نزدیک می گردد.

در حال حاضر، این سیارک در فاصله 4.8 میلیون کیلومتری زمین واقع شده است. پس با یک دیدگاه عادی می توان گفت جای نگرانی نیست؛ اما این عدد در فواصل نجومی بسیار کم محسوب می گردد.

ستاره شناسان ناسا دائماً درحال دیدن و ثبت شرایط این سیارک هستند. طبق مشاهدات آنها، اگر بزرگی سیارک را در نظر بگیریم، فاصله آن هر لحظه در حال کم شدن است. این سیارک با سرعت شگفت انگیز 25755 کیلومتر در ساعت به سمت زمین می آید که دو برابر سرعت یک موشک بالستیک است.

در حال حاضر، آژانس های فضایی می گویند که هیچ علتی برای نگرانی در خصوص حرکت این سیارک بزرگ به سمت زمین وجود ندارد و این جرم آسمانی بدون وارد کردن هیچ آسیبی از کنار زمین عبور خواهد نمود. اما با این حال، آنها در حال رصد این سیارک برای چند ساعت آینده هنگام عبور از کنار زمین هستند.

چگونه می توان از عدم برخورد اجرام آسمانی به زمین اطمینان حاصل کرد؟

ناسا به عنوان خوش نام ترین سازمان فضایی در عرصه مطالعه سیارک ها و دیگر اجرام آسمانی شناخته می گردد. این شرکت دارای یک سیستم نو نظارت بر برخورد است که از الگوریتمی با نام Sentry-II استفاده می نماید. این الگوریتم برای محاسبه خطر برخورد اجرام آسمانی به زمین استفاده می گردد.

با این سیستم، آژانس فضایی می تواند مسیر مداری سیارک را ردیابی نموده و به وسیله داده های مادون قرمز، حتی می تواند مدار چنین اجسامی را در آینده پیش بینی کند.

ناسا گفت حتی اگر سیارک خطر برخورد با زمین را داشته باشد، به یک توپ آتشین تبدیل شده و به طور بی ضرر در جو متلاشی می گردد. تنها بعضی از زباله های به جای مانده از آن به عنوان شهاب سنگ های کوچک بر سطح زمین سقوط می نمایند.

تا به امروز، نزدیک به 28 هزار سیارک نزدیک به زمین به وسیله ناسا شناسایی شده است که خوشبختانه هیچ یک از آنها خطری واقعی برای زمین ایجاد ننموده اند. با این حال، نمی توانیم تهدیدات احتمالی که ممکن است حرکت یک سیارک بزرگ به سمت زمین داشته باشد را نادیده بگیریم.

به همین علت است که آژانس های فضایی در حال آزمایش روش هایی برای تغییر مسیر یا حتی نابودی این سیارک ها در صورت احتیاج هستند. در سال 2022، ناسا کاوشگر فضایی خود که دارت نام دارد را با هدف انحراف یک سیارک در 26 سپتامبر به فضا فرستاد. این عملیات اولین آزمایش این شرکت برای دور کردن اجرام آسمانی از برخورد با زمین بود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2257

به "این سیارک بزرگ الجثه به سمت زمین می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سیارک بزرگ الجثه به سمت زمین می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید