انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه نو

به گزارش مجله هدیه، امروزه با توجه به معماری و سبک زندگی نو کابینت آشپزخانه به جز جنبه کاربردی خود تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و جذابیت منازل گذاشته است. با توجه به اینکه آشپزخانه یکی از اجزای اصلی منازل شده و تقریبا یکی از اعضای اتاق نشیمن به شمار میرود ، باید در انتخاب طرح اصلی و رنگ و مدل کابینت آشپزخانه دقت زیادی کرد تا بتوان برترین بهره را از کابینت آشپزخانه ببریم .

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه نو

در عین حال باید به این نکته توجه کرد که در عین زیبایی و سبک تازهی که برای کابینت میتوان انتخاب نمود باید به کاربرد آن نیز توجه کرد. چرا که آشپزخانه یکی از ارکان اصلی منزل به شمار می رود و بانوان بسکمک از اوقات خود را در آن سپری می نمایند و از آن جا که کابینت مجموعه ای از ابزار و وسایل آشپزخانه و نیازهای آن را در بر می گیرند باید ساخت و اجرای آن به گونه ای باشد که باعث زحمت و به نوعی دست و پا گیری برای بانوان نگردد.

در واقع نباید کارایی کابینت فدای ظاهر زیبای دکوراسیون داخلی منزل گردد برای آنالیز انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه تازه ابتدا باید به آنالیز انواع کابینت بپردازیم.

امروزه مدل کابینت های آشپزخانه بسیار متنوع و گسترده تر از گذشته شده اند که از نظر جنس کابینت فرم اجرای کابینت رنگ و طرح کابینت یراق آلات کابینت و غیره با همدیگر متفاوت هستند . ادر حال حاضر هزاران طرح و ایده در کابینت منازل اجرا می گردد ؛ از قبیله کابینت های کلاسیک ، بدون دستگیره ، کابینت ممبران سفید یا استفاده از سنگ های مصنوعی و طبیعی در کابینت و … که می توان به هر کدام از آنها جداگانه پرداخت و مبحث بسیار تخصصی و گسترده ای است.

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه تازه بر اساس روکش های مختلف ورق شامل انواع زیر می گردد:

1- کابینت ام دی اف با روکش ملامینه: شاید در حاضر فراگیرترین مدل از انواع کابینت را ، ام دی اف تشکیل می دهد که دارای معایب و مزایای خاص خود است.

مزایا: قیمت مناسب ، تنوع زیاد در طرح و رنگ ، تمیز کردن راحت و دوامی مناسب

معایب : دوام کم در برابر رطوبت ، حساسیت به حرارت ، عادی شدن یا تکراری بودن برای کسانی که در پی گزینه نوع و بدیع هستند.

2- کابینت های روکش وکیوم

این روکش معمولا بر روی ام دی اف و پس از اجرای طرح و حکاکی از طریق دستگاه سی ان سی بر روی ام دی اف خام کشیده می گردد.

مزایای : مقاوم در برابر رطوبت مناسب عدم تغییر رنگ و پوسیدگی

معایب : حساسیت نسبت به برخورد با اجسام تیز امکان جدا شدن و باد کردن روکش ، مخصوصاً در لبه ها

3-

می توان گفت در بیشتر کارهای تازه به خاطر ظاهر شفاف شیشه ای و طرح های متنوع ، به صورت فراگیر از این نوع روکش استفاده می گردد و در کابینت های سبک مدرن بیشتراً هایگلاس و سایر متریال هایی از این دست به کار می رود.

مزایا : تنوع رنگی بسیار بالا ظاهر مجذوب کننده و شیک

معایب : ماندن اثر انگشت روی آن مخصوصاً رنگ های تیره قیمت بالاتر نسبت به ام دی اف ملامینه

4- روکش چوب یا طبیعی

یکی از انواع روکش است که پس از کابینت چوبی به خاطر قیمت بسیار بالا و کم شدن چوب در بازار جایگزین آن شد. اگرچه با آمدن روکش های دیگر این مدل روکش مقداری عرصه را از دست داده بود. اما امروزه دوباره در کارهای مدرن و تازه نیز ، روکش های طبیعی جایگاه خود را به دست آورده است؛ اگرچه رنگ آمیزی و طرحهای تازه توانسته به مجذوب کنندهیت این نوع روکش بیافزاید.

مزایا: زیبایی استحکام مناسب قابلیت رنگ آمیزی متنوع مقرون به صرفه تر از کابینت چوب

معایب قیمت تمام شده بالاتر نسبت به کابینت های معمولی محدودیت در نوع روکش

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه تازه و اساس رنگ و طرح

در خصوص رنگ و طرح کابینت ام دی اف اگر بخواهیم صحبت کنیم امروز تنوع رنگ ورق ام دی اف بسیار بالا و گسترده است و این تنوع روز به روز در حال رجحان است در گذشته بیشتر رنگ هایی مثل وینگه ، بیاض مشه ، کابلما و راش در کابینت مورد استفاده بود.

اما با گذشت زمان رنگ های اکلیلی (متالیک) و رنگ های ساده جایگزین رنگ های طرح چوب شد. امروزه ترکیب رنگ سفید با رنگ هایی همانند نقره ای ، طوسی ، شیری با رنگ های دیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند می توان گفت انتخاب و ترکیب رنگ در حد بسیار بالایی به سلیقه فرد بستگی دارد؛ ناگفته نماند عواملی همانند رنگ سال یا مد و… بسیار در کابینت های امروزی تاثیرگذار است.

در قسمت ترکیب رنگ ها با هم دیگر نیز در سال های قبل تاج و پاخور و صفحه با رنگ دربها و نما ها متفاوت بود که در حال حاضر کابینت ها کلا یک رنگ و یا کابینت های هوایی یک رنگ و کابینت های زمین یک رنگ مجزا در خیلی از منازل به چشم می خورد .

ناگفته نماند امروزه به دلیل فراگیر شدن دنیای مجازی و استفاده از نرم افزارهای طراحی کابینت ، رنگ بندی آن نیز دستخوش تغییرات بسکمک شده است. در قسمت طراحی می توان به تغییراتی همانند حذف اپن و استفاده از جزیره به جای آن یا در کل حذف اپن ، کابینت هوایی به شکل آبشاری و یا پله های ساخت کابینت ها با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک که دوباره به بازار آمده است و جای خود را باز کرده است ، اشاره نمود. موارد دیگری هم در طراحی ها جایگزین طراحی های قبلی شدند .

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کابینت های امروزی یراق آلات استفاده شده در کابینت است . مدل دستگیره ها و نوع ریل ها و جک ها و یراق آلات تازهی که تحت عنوان سبد ، سوپر و….. در کابینت ها استفاده می شوند نیز کابینت ها را از همدیگر متفاوت می نمایند. دستگیره های مخفی یا ریل های لمسی و سبد هایی که امروزه در کابینت ها استفاده می شوند بسیار متنوع و زیاد است .

باید گفت امروزه به خاطر پیشرفت نرم افزارهای طراحی و بعلاوه متریال کابینت ها ، کابینت ها در اجرا هم بسیار متفاوت شدند و به طور کلی شما می توانید قبل از اجرا حتماً طرح های متفاوتی را در اینترنت و سایر موارد آنالیز کنید . سایت های چوب هم همیشه سعی نمودند با ارائه تازهترین طرح های ام دی اف و بعلاوه با ارائه مطالب و مقالات به روز مصرف نمایندگان عزیز و همکاران محترم را کمک برساند . بعلاوه سعی کنید قبل از اجرا حتماً طرح سه بعدی کار خود را از کابینت سازی خود درخواست کرده و آن را ببینید و حتما در انتخاب رنگ و طرح کابینت خود به نکات زیر توجه داشته باشید.

همزمان به بحث زیبایی و کارایی کابینت توجه داشته باشید که کارایی کابینت تحت تاثیر زیبایی آن قرار نگیرد

به هماهنگی طرح و رنگ کابینت با به دکوراسیون خود دقت کنید تا پس از اجرا به ناهماهنگی و ناموزونی در بین کابینت با سایر اجزای دکوراسیون داخلی خود بر نخورید.

عوامل زیادی در کابینت باید آنالیز گردد مثل کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه نور منزل جنس متریال انتخابی طراح و سازنده کابینت و غیره.

در سرانجام امروز آشپزخانه قلب تپنده منازل شده و از بسکمک جهات برای مردم مخصوص بانوان عزیز مهم به نظر می آید، پس حتما قبل از اجرای آن ، آنالیز های مورد نظر را انجام دهید. ما در مجموعه با موضوع و آسان سایت با ما چوب بر این تصمیم هستیم که خود را همیشه به روز کرده و اطلاعات خدمات خود را در اختیار مخاطبان نیز قرار دهیم.

منبع: اتاق
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2143

به "انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید