آیا فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران منتقل می شود؟

به گزارش مجله هدیه، شهردار منطقه 9 با تأکید بر آلودگی های صوتی و محیطی فرودگاه مهرآباد برای ساکنین غربی تهران گفت: در چشم انداز آینده شهر تهران تلاش می شود فرودگاه دیگر در مرکز شهر جایی نداشته باشد.

آیا فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران منتقل می شود؟

به گزارش تسنیم، سید محمدرحیم مرتضوی با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد بیش از نیمی از مساحت منطقه 9 را اشغال کرده است، گفت: آلودگی های صوتی و محیطی و مشکلاتی که این مجموعه به خصوص برای ساکنین غربی تهران ایجاد کرده از معضلاتی است که پیگیر رفع آن هستیم، علاوه بر آن پیگیر احقاق حقوق شهروندان و اخذ مطالبات شهرداری از مجموعه فرودگاهی در راستای ارائه خدمات به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه وجود و فعالیت فرودگاه مهرآباد برای شهروندان غربی مرکز آزار دهنده است، افزود: در چشم انداز آینده شهر تهران تلاش می شود فرودگاه دیگر در مرکز شهر جایی نداشته باشد.

شهردار منطقه 9 تأکید کرد: یکی از مطالبات جدی شهروندان انتقال فرودگاه مهرآباد است که این اقدام بسیار سخت و دشواری است، اما با توجه به رشد و پیشرفت شهری، وجود فرودگاه مهرآباد در شهر بواسطه مخاطراتی که می تواند در دراز مدت برای مردم داشته باشد، توجیهی ندارد و حتما باید به حاشیه شهر منتقل شود.

مرتضوی در خاتمه اظهار داشت: این مطالبه به حق شهروندان از سوی مجموعه شهری در حال پیگیری است و اگر فرودگاه مهرآباد به بیرون شهر منتقل شود فضای مناسبی برای توسعه شهری در قسمت غربی شهر تهران مهیا خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2206

به "آیا فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران منتقل می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران منتقل می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید