آخرین ارزیابی باقری از فرایند مذاکرات وین؛ گفت وگوها مثبت و رو به جلو است

به گزارش مجله هدیه، خبرگزاری خبرنگاران-علی باقری در تازه ترین ارزیابی خود از فرایند مذاکرات در وین گفت که مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد.

آخرین ارزیابی باقری از فرایند مذاکرات وین؛ گفت وگوها مثبت و رو به جلو است

به گزارش خبرنگاران،علی باقری کنی این مطلب را چهارشنبه شب پیش از ورود به هتل کوبورگ و شروع مذاکرات با نمایندگان طرف های مقابل بیان کرد. او در پاسخ به سووال خبرنگاری که از او درباره نتیجه مذاکرات چند روز اخیر پرسید بیان داشت که کوشش ها برای دست یابی به نتیجه جریان دارد.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (6 آذر) شروع شد. گفت وگوها طی دو روز گذشته با برگزاری ملاقاتهای دو و چندجانبه میان هیأت های شرکت کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و بعلاوه نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه ملاقات کرد.

باقری می گوید که رمز موفقیت مذاکرات وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم های ظالمانه علیه ایران است. وی توضیح داد که هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی تری برای لغو تحریم ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه تری می توانیم به توافق دست پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2002

به "آخرین ارزیابی باقری از فرایند مذاکرات وین؛ گفت وگوها مثبت و رو به جلو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ارزیابی باقری از فرایند مذاکرات وین؛ گفت وگوها مثبت و رو به جلو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید