چای سبز و هویج به یاری درمان آلزایمر می آیند

به گزارش مجله هدیه، محققان به تازگی ترکیباتی را در چای سبز و هویج کشف کردند که می تواند راهی برای درمان آلزایمر باشد.

چای سبز و هویج به یاری درمان آلزایمر می آیند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یکی از راه هایی که دانشمندان از آن برای پی بردن به اسرار آلزایمر استفاده می نمایند، انجام آزمایشاتی بر روی موش های مبتلا به بیماری شناختی است.

براساس گزارش نیواطلس، در حال حاضر محققان پتانسیل های محافظتی ترکیبات موجود در چای سبز و هویج را با این روش مورد آنالیز قرار دادند و نتایج امیدوارنماینده ای را در مورد بهبود موش های مبتلا به آلزایمر اتخاذ کردند.

دانشمندان پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با انجام آزمایشاتی دو ترکیب به نام های فرولیک اسید و اپی گالوکتشین گالات را در هویج و چای سبز یافتند که می توانند به گسترش درمان آلزایمر، حفاظت بهتر دندان ها، داروهای سرکوب سرطان و حتی جلوگیری از حملات قلبی یاری نمایند.

ترنس تون نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما پیش از این نشان دادیم که هر یک از این ترکیبات به نوبه خود می تواند تغییرات آلزایمر در مغز موش های بیمار را کاهش دهد.

این تیم تحقیقاتی، 32 موش مبتلا به آلزایمر را مورد آنالیز قرار داد و اکنون به دنبال راهی برای انتقال این نوع درمان به انسان است، اگرچه درمان قطعی آلزایمر به سادگی نوشیدن چای و خوردن هویج نیست اما دانشمندان می گویند که داشتن یک رژیم غذایی سالم در آغاز تاثیر موثری دارد.

لازم به ذکر است؛ دانشمندان در حال حاضر مشغول آنالیز ترکیبات گیاهی هستند که می توانند امیدی برای درمان موثر بیماری ها باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 156

به "چای سبز و هویج به یاری درمان آلزایمر می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای سبز و هویج به یاری درمان آلزایمر می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید