نکونام: 6 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم، اشتباهات داوری علیه نساجی بحث برانگیز است

به گزارش مجله هدیه، سرمربی نساجی می گوید این تیم به خاطر اشتباهات داوری 6 امتیاز از دست داده اند.

نکونام: 6 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم، اشتباهات داوری علیه نساجی بحث برانگیز است

به گزارش خبرنگاران، نساجی در هفته پنجم لیگ برتر، فردا (پنجشنبه) از ساعت 20:15 در استادیوم وطنی قائم شهر به مصاف نفت مسجد سلیمان می رود. جواد نکونام، سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: شناخت کافی از تیم نفت داریم و فیلم بازی های این تیم را دیدیم. ما به حریف کاری نداریم و تیم خودمان مهم است. آن ها در بازی آخر بازی خوبی مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشتند اما شرایط نساجی برای ما مهم است و به روند رو به رشد خودمان فکر می کنیم. ما در این دیدار محروم نداریم ولی امید سینگ در بازی قبلی در یکی از صحنه ها که می توانست به گل تبدیل شود، داور خطا اعلام نکرد و او را برای دو هفته به خاطر مصدومیت در اختیار نداریم.

او درباره اشتباهات داوری که در بازی های قبلی نساجی رخ داد، اضافه نمود: هیچ مرهمی نیست اما در سه بازی ما حداقل 6 امتیاز از دست دادیم. این امتیاز دیگر برنمی شود و دیگر فرق نمی کند که فردا چه کسی داور است. ما 6 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم و به جای این که در نیمه اول جدول باشیم در نیمه دوم جدول رده بندی هستیم. خوشحالم که فغانی که افتخار تمام ایرانیان است داور بازی ما است. من دیگر به عقب فکر نمی کنم ولی حداقل لیاقت ما این بود که با 7 تا 9 امتیاز در بالای جدول باشیم. امیدوارم فردا یک بازی بدون مشکل برگزار شود.

سرمربی نساجی ادامه داد: ما شاهد روند رو به رشد نساجی هستیم اما اشتباهات داوری دست ما نیست. فولاد بدون بدست آوردن موقعیت، مقابل ما برنده شد. مقابل پارس جنوبی گل سالم زدیم اما مردود اعلام شد. بازی با تراکتورسازی پنالتی، اخراج اشتباه اعلام گردیده است. وقتی در چهار هفته، سه اشتباه داوری رخ دهد که نتایج تیم ما را تغییر دهد، این یک مسئله بحث برانگیز است اما ما چون کوشش کردیم، حسرت نمی خوریم. تنها بازی ای که حسرتش را می خورم بازی ذوب آهن است که باید حداقل امتیاز را می گرفتیم ولی درباره باقی بازی ها داوری تاثیرگذار بود.

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا تیمش می تواند به شکلی بازی کند که هم حریف و هم باقی عوامل را شکست دهد، گفت: در ورزشی مثل کشتی، شما تک به تک مبارزه می کنید. فوتبال تک به تک نیست و باید با 11 نفر بازی کنید. زمانی است که شما می توانید راحت درباره یک تیم مدعی قهرمانی صحبت کنید. ما مدعی قهرمانی نیستیم و تازه بعد از 24 سال توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم. انتظار مردم باید به وقت و به جا باشد. بعد از 24 سال باید پایه و اساس نساجی ساخته شود. اگر این تیم قشنگ ساخته شود، در آینده این تیم یک قطب فوتبال می شود. من این پتانسیل را در نساجی می بینم. ما وقتی خوب بازی کنیم، مردم متوجه می شوند و بهترین قاضی هستند. وقتی در سه بازی، سه اشتباه داوری نتیجه را تغییر داده، مردم متوجه می شوند و این یک مسئله واضح است.

او اضافه نمود: شک نکنید که نساجی در لیگ برتر ماندنی است و ما اصلا به این موضوع فکر نمی کنیم. ما سال های قبل تیم هایی داشتیم که در نیم فصل اول در رده های بالایی بودند اما در خاتمه با رده یازدهم و دوازدهم لیگ را به خاتمه رساندند. هیچ کجای دنیا نیست که تیمی که در 10 هفته ابتدایی اول بوده بتواند قهرمان شود. شما تیم نساجی را دیدید و مشاهده کردید که ما با برنامه بازی می کنیم. متاسفانه تا الان زورمان به برخی مسائل نرسید.

سرمربی نساجی در ادامه در واکنش به صحبتی مبنی بر اینکه بازیکنان این تیم توانایی های یکسانی ندارند و در برخی از پست ها تعداد بازیکنان زیاد است، شرح داد: نشستن در خانه و کارشناسی کردن راحت است. شما باید با این تیم زندگی نموده باشید و ببینید چه کار کردیم. برخی بازیکنانی که من می خواستم، ترجیح دادند تا در تیم صنعتی بازی نمایند تا نساجی. بازیکنان نساجی در پست تخصصی خودشان بازی می نمایند. من بازیکنانی که احتیاج داشتم را جذب کردم. ما 6 بازیکن هافبک دفاعی داریم که دو پسته هستند و می توانند در پست هافبک نفوذی بازی نمایند.

نکونام ادامه داد: تیم های تازه لیگ برتری گردیده می توانند 8 بازیکن لیگ برتری بگیرند و دست شان باز نیست. باید با توجه به شرایط موجود بازیکن جذب می کردیم. قطعا در نیم فصل دوم بازیکن جذب می کنیم تا شرایطمان بهتر شود. مگر می شود که تازه به لیگ برتر برسیم 24 بازیکن تراز اول بگیریم؟ ما بازیکن قائم شهری خواستیم ولی او گفت که من نمی خواهم به عقب برگردم و به نساجی بیایم.

او اضافه نمود: برای من مهم است که نساجی موفق باشد و هواداران نساجی خوشحال باشند. تمام بازیکنانی که احتیاج بود با باشگاه مذاکره کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 3

به "نکونام: 6 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم، اشتباهات داوری علیه نساجی بحث برانگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام: 6 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم، اشتباهات داوری علیه نساجی بحث برانگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید