نظام سلامت باید اجتماعی گردد

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، سید محمد هادی ایازی عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان ایرانشهر گفت: باید با مشارکت آحاد مردم نظام سلامت اجتماعی گردد. معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اگر ما نتوانیم مشارکت مردم را در توسعه سلامت داشته باشیم باید فقط و فقط تخت بیمارستان در کشور اضافه کنیم. وی گفت: امروز هیچ کشور توسعه یافته ای به دنبال افزایش تخت بیمارستان نیست بلکه کوشش می نمایند با آگاهی بخشی و مشارکت مردم و آموزش از بیمار شدن مردم جلوگیری نمایند. ایازی با اشاره به اینکه باید سواد سلامت در بین مردم بالا برود تا بیماری ها کاهش یابد، ادامه داد: علاوه بر سلامت جسم باید به سلامت روح و روان، سلامت اجتماعی و معنوی مردم نیز توجه کرد.

نظام سلامت باید اجتماعی گردد

وی با تاکید بر همکاری تمام ادارات ونهادها در ارتقای سلامت منطقه توضیح داد: همکاری بین بخشی به مفهوم استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادها به نفع سلامت، ایجاد عدالت در سلامت و کاهش نابرابری ها و افزایش دسترسی مردم به مراکز سلامت است.

نبی بخش داودی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر هم با اشاره به خدمت ارزنده نظام در منطقه گفت: خدمات بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید در استان همچون خورشید می درخشد.

وی اضافه نمود: امروز دورترین روستای منطقه نیز از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار است که باید شکر گذار این همه نعمت بود.

فرماندار ایرانشهر با اشاره بر لزوم افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد در این شهرستان گفت: در بسیاری از حوزه هایی که سمن ها و مردم ورود پیدا نموده اند، شاهد افزایش کارایی فعالیت ها و کاهش تصدی گری بخش دولتی بوده ایم.

وی خبر از تشکیل اتاق فکر مخصوص سمن ها در فرمانداری ایرانشهر داد و گفت: زیبایی زندگی به این است که در مقابل دیگران احساس مسئولیت کنیم. داودی با اشاره به اینکه سمن ها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان جهت یاری به جامعه و مردم هستند، گفت :همه ما می توانیم عضو سمن ها شویم بطوری که هر کس می تواند از نفوذ کلام، قلم و مالش یاریی انجام دهد.

لازم به ذکر است، در سفر معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان ایرانشهر، مرکز ساختمان سمن های مکران افتتاح شد، همچنین افتتاح اداره معاونت اجتماعی دانشکده علوم پزشکی، افتتاح 10 سرای محله در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و کلنگ زنی ساختمان همراه سرای بیمارستان ایران از جمله دیگر برنامه های این سفر بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 75

به "نظام سلامت باید اجتماعی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام سلامت باید اجتماعی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید