عدم همخوانی فراوری با میزان تقاضا علت کمبود برخی اقلام در بازار

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، فرهاد دلق پوش بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار گردید با اشاره به توزیع مرغ منجمد در استان گیلان، اظهارکرد: 18 تُن گوشت قرمز نیز در هفته های اخیر گیلان توزیع شد.

عدم همخوانی فراوری با میزان تقاضا علت کمبود برخی اقلام در بازار

وی در ادامه با اشاره به قیمت مرغ در بازارهای استان گیلان، اضافه کرد: خوشبختانه در این زمینه نیز یک ثبات قیمتی در بازارهای استان گیلان شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به اقدامات انجام گردیده در راستای تنظیم بازار و تأمین اقلام اساسی و مورد احتیاج مردم نیز اشاره نمود و گفت: پنج میلیون حلقه لاستیک در کشور احتیاج داریم که فراوری داخل کشور تنها یک میلیون حلقه است.

وی با اشاره به کمبود دستمال کاغذی و پوشک در فروشگاه های سراسر کشور و استان گیلان، گفت: احتیاج سالانه کشور به پوشک 112 هزار تُن است که فراوری کشور در شش ماهه نخست امسال 35 هزار تُن است.

دلق پوش با بیان اینکه آرام شدن بازار و مراجعه مردم میزان به فروشگاه ها برای خرید کالاهای اساسی، توضیح داد: از تمام فراورینمایندگان خواسته گردیده تا فراوریات خود در انبارها را وارد بازار نمایند.

وی با اشاره به ممنوع شدن صادرات کیوی از 15 تیرماه تا 15 مهرماه امسال، اضافه کرد: در حال حاضر در سطح بازارهای استان شاهد افزایش قیمت میوه موز هستیم که برای تعادل در بازار باید میزان بیشتری از این میوه وارد بازار گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین به علت کمبود برخی از مواد در بازار نیز اشاره آن را ناشی از عدم همخوانی در فراوری با تقاضا برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر شبکه های عرضه ما با کمبود فراوری روبرو هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها برای حل مسائل موجود در حوزه برخی اقلام ورود ذخیره انبارها به بازار است، اظهارکرد: باید موجودی انبارها به فروشگاه ها وارد تا خلاء موجود اقلام فع گردد.

دلق پوش در ادامه با تاکید برلزوم فرهنگ سازی بین اقشار مختلف جامعه، گفت: باید با فرهنگ سازی بیشتر بین اقشار مختلف بر اساس احتیاجسنجی جامعه در بخش عرضه و تقاضا به ثبات برسیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 48

به "عدم همخوانی فراوری با میزان تقاضا علت کمبود برخی اقلام در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم همخوانی فراوری با میزان تقاضا علت کمبود برخی اقلام در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید