سیسی با پادشاه بحرین در منامه دیدار کرد

به گزارش مجله هدیه، رئیس جمهوری مصر طی دیدار با پادشاه بحرین در منامه، خاطرنشان کرد که قاهره هیچ گاه اجازه لطمه زدن به امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس را نخواهد داد.

سیسی با پادشاه بحرین در منامه دیدار کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای بیان کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در منامه دیدار کرد.

وی اضافه کرد: دو طرف در این دیدار درباره راه های تحکیم روابط همه جانبه میان دو کشور و مسائل مشترک منطقه ای و بین المللی بحث و گفت وگو کردند.

این مقام مصری توضیح داد: طرفین همچنین بر همکاری ها علیه تروریسم و حل مشکلات برخی کشورهای منطقه از راه های سیاسی تأکید کردند.

سیسی در این دیدار بر ضرورت کوشش برای متحد و هماهنگ کردن کشورهای عرب زبان در مقابل تجاوزاتی که آن ها را تهدید می نماید و همچنین بر مقابله با عدم مداخله در امور داخلی این کشورها تاکید نمود.

رئیس جمهوری مصر گفت که کشورش هیچ گاه اجازه لطمه زدن به امنیت کشورهای برادر حوزه خلیج فارس را نخواهد داد و امنیت این منطقه بخشی از امنیت مصر است.

در مقابل پادشاه بحرین نیز ضمن تأکید بر تحکیم روابط ویژه میان دو کشور، از مصر به دلیل ایفای نقش محوری در منطقه قدردانی کرد.

وی اضافه کرد، مصر از هیچ کوششی برای حمایت از کشورهای حوزه خلیج فارس دریغ ننموده و همچنان به عنوان قطب اصلی امنیت و ثبات در دنیا عرب باقی خواهد ماند.

پادشاه بحرین در ادامه از حمایت مصر از کشورش در زمینه های مختلف، مشارکت مصری ها در بخش های مختلف و همچنین نقش این افراد در توسعه بحرین قدردانی کرد.

سیسی در جریان سفرش به بحرین از موزه ملی بحرین که در نوع خود قدیمی ترین موزه در میان کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس به شمار می رود نیز دیدن کرد.

قرار است سیسی به منظور مشارکت در نشست شورای همکاری آفریقا و چین، بحرین را به مقصد پکن ترک کند.

همچنین قرار است که وی پس از شرکت در نشست شورای همکاری آفریقا و چین به تاشکند، پایتخت ازبکستان سفر کند. وی در صورت سفر به این کشور، اولین رئیس جمهور مصری خواهد بود که به تاشکند سفر نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 20

به "سیسی با پادشاه بحرین در منامه دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیسی با پادشاه بحرین در منامه دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید