سی امین اقامتگاه بوم گردی خراسان شمالی در زوارم شیروان افتتاح شد

به گزارش مجله هدیه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به افتتاح سی امین اقامتگاه بوم گردی استان در روستای هدف گردشگری زواِرم شیروان گفت: ایجاد و گسترش اقامتگاه های بوم گردی در استان از مهم ترین سیاست های این اداره کل است.

سی امین اقامتگاه بوم گردی خراسان شمالی در زوارم شیروان افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیر کل میراث فرهنگی این استان، با تأکید بر حمایت از متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت جوامع بومی و محلی طرح ایجاد اقامتگاه های بومگردی دنبال می گردد و تا ایام دهه فجر سال جاری 20 اقامتگاه بومگردی دیگر نیز افتتاح می گردد.

یزدان پناه اضافه کرد: خراسان شمالی به سبب قرار دریافت در مسیر اصلی جاده آسیایی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده و استان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل و ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.

او بیان کرد:به طور قطع با همراهی روستائیان می توان زمینه مساعدی برای جذب گردشگر به وسیله گسترش بومگردی ها فراهم کرد.

اقامتگاه بوم گردی خشتی گلی بهجتی در روستای هدف گردشگری زوارم شیروان با یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات، دارای 6 اتاق کوچک و بزرگ خشتی گلی با ظرفیت حدود 40 نفر و مساحت 300 متر مربع افتتاح شده و پذیرای گردشگران است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 102

به "سی امین اقامتگاه بوم گردی خراسان شمالی در زوارم شیروان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی امین اقامتگاه بوم گردی خراسان شمالی در زوارم شیروان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید