سرمربی کاراته بانوان: توقعم کسب خوش رنگ ترین مدال ها بود، پشت مدالهای عباسعلی پنهان نشده ایم

به گزارش مجله هدیه، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: توقع من از بازیکنان کسب خوش رنگ ترین مدال های بازی های آسیایی بود.

سرمربی کاراته بانوان: توقعم کسب خوش رنگ ترین مدال ها بود، پشت مدالهای عباسعلی پنهان نشده ایم

ستاره موسوی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته بانوان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شرح داد: به شخصه توقع من از بازیکنانم کسب خوش رنگ ترین مدال ها در این مسابقات بود و فکر می کردم مدال های اینچئون را تکرار می کنیم اما این طور نشد، با این حال از عملکرد ملی پوشان خود راضی هستم چون با تمام توان کوشش کردند تا بهترین نتیجه را کسب نمایند. فکر می کردم می توانیم طلای اینچئون را تکرار کنیم اما اینطور نشد.

او در ادامه صحبت هایش شرح داد: یک مربی باید بتواند هر دسته از ورزشکاران و پتانسیل هایی که از انتخابی ها بالا آمده اند را آموزش داده و به روی سکو ببرد، در غیر این صورت او مربی نیست. با توجه به این مهم و پتانسیل بالای کاراته بانوان در ایران، می خواستیم نتایج موفق خود مانند مسابقات قهرمانی دنیا آلمان را بار دیگر تکرار کنیم، توقع من از خودم همیشه بالا بوده و نگاه خداوند هم همیشه شامل حالم بوده. با این حال نتیجه می توانست بهتر باشدامابازهم بازیکنانم چیزی کم نگذاشتند. درست است که من در کمتر از دو ماه مانده تا بازی های آسیایی با استعفای سرمربی تیم ملی کاراته بانوان جانشین او شدم و زمان زیادی نداشتم اما، من شناخت کافی و کامل از این بازیکنان داشتم چون از سال 2010 همزمان با اولین اعزام رسمی به مسابقات آسیایی، مربی این تیم بوده ام.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان ادامه داد: خدا را شکر در همه مسابقاتی که با تیم ملی حضور داشته و سرمربی تیم ملی بودم، نتایج خوبی چه در کاراته وان ها، چه در مسابقات آسیایی و دنیای کسب گردیده است. به هر حال پس از استعفای سرمربی سابق تیم ملی، با تمهیداتی که فدراسیون برای مدیریت بحران داشتند، از بین گزینه های متعددی که وجود داشت پس از آنالیز شرایط، فدراسیون، بنده را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت که فدراسیون کاراته در بخش بانوان پشت مدال آوری حمیده عباسعلی پنهان می گردد درست است؟ شرح داد: من مسئله ای در مدال آوری تیم بانوان نمی بینم و به جرات می گویم که پشت مدال حمیده عباسعلی پنهان نمی شویم اما نمی توانیم او را نادیده بگیریم، چرا که او در ایران و دنیا یک برند است و مدال های او برای ما ارزش بسیار زیادی دارد. باعث افتخار است که او در مسابقات متعدد مدال طلا می گیرد و همه ما برای کسب بهترین نتیجه عازم مسابقات می شویم، قطعا قصد پنهان شدن پشت مدال عباسعلی را نداریم. با این حال همه ما امیدوار بودیم که او بتواند مدال طلای دوره گذشته بازی های آسیایی را تکرار کند اما اینطورنشد، با این حال مدال برنز او نیز برایمان ارزش بسیار زیادی دارد. خدا را شکر می کنم که دو فینالیست و دو برنز را با چهار ورزشکار داشتم. این نتایج خوب نشان از تعامل فدراسیون با کادرفنی تیم ملی بود.

موسوی در پاسخ به این سوال که، آیا بحث فنی در عدم کسب مدال طلای کاراته کاهای تیم بانوان ایران تاثیرگذار بود؟ اظهار کرد: حمیده عباسعلی همه رقبایش را با قدرت از پیش رو برداشته بود و تنها سد او آیومی از ژاپن بود که در 11 ثانیه پایانی بازی 2 بر 1 عقب افتاد و زمان کافی برای جبران نداشت، اما در جدول شانس مجدد هم رقبای خوبی را شکست داد و مدال برنز ارزشمندی را کسب کرد. همچنین حریف پگاه زنگنه در نخستین مبارزه گوزالیا از قزاقستان بود که دور گذشته هم به او باخته بود، با مراعات با او مبارزه کرد و در هانتی با رای داوران باخت. با این حال دو بازی سخت در جدول شانس مجدد داشت که توانست به برنز برسد و برای من ارزشمند بود. دو ورزشکار دیگر ما نیز با راهیابی به فینال، من را برای کسب مدال طلا بسیار امیدوار نموده بودند که نشد.

او ادامه داد: این چیزی که می گویم را جایی نگفته ام. وقتی که رزیتا علیپور می خواست به سالن مسابقه بیاید، گفته شد قرار است رئیس جهور اندونزی برای دیدن بازی مهدی زاده با حریف اندونزیایی وار سالن گردد که به همین دلیل، مسابقه علیپور با تاخیر 5 ساعته برگزار گردید و زمان دقیق بازی را هم به ما اعلام ننموده بودند. البته همه این مسائل و شرایط برای کشورهای دیگر هم بود اما حریفش توانست مدیریت کند و بازی را ببرد، ما در این مسابقه نیز در هانتی و با رای داورها باختیم. خاکسار نیز تا فینال فوق العاده بازی کرد و حریف اندونزیایی را در کشورش در هانتی با رای داوران شکست داد که نشان از عملکرد خوب او است. اما در فینال به حریف سرسختش باخت و از کسب طلا بازماند. با این حال من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم چون چیزی کم نگذاشتند.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در مورد برنامه هایش برای المپیک 2020 نیز شرح داد: من تا بازی های آسیایی رسما مربی تیم ملی بودم اما در مورد المپیک فعلا اتفاقی در خصوص چینش اعضای کادرفنی نیفتاده است و باید دید فدراسیون چه تصمیمی می گیرد. اگر قرار به بودنم باشد قطعا برنامه ها را تقدیم فدراسیون خواهم کرد. البته در حال حاضر همه فکر من برای مسابقات دنیای اسپانیا است چون می تواند سکوی پرتاب ما برای المپیک 2020 باشد، برنامه هایی هم دارم که با این حال برای ارائه ریز برنامه هایم باید ببینیم آیا فدراسیون قصد انتخاب بنده را دارد یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 24

به "سرمربی کاراته بانوان: توقعم کسب خوش رنگ ترین مدال ها بود، پشت مدالهای عباسعلی پنهان نشده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی کاراته بانوان: توقعم کسب خوش رنگ ترین مدال ها بود، پشت مدالهای عباسعلی پنهان نشده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید