برطرف هم پوشانی های بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی

به گزارش مجله هدیه، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما در امسال، منظم کردن پرداخت ها است که مورد تقاضای ارائه دهندگان خدمت نیز بود و در حال حاضر نیز محقق گردیده است.

برطرف هم پوشانی های بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگاران، مهندس طاهر موهبتی در نشست هم اندیشی با اصحاب حوزه سلامت استان البرز گفت: یکی از نقدهای جدی بر ما این است که خیلی کم با شرکای کاری و مردم برای انجام کارها صحبت می گردد. در نتیجه گاهی انتظارات ارائه دهندگان خدمت از توان دستگاه های دولتی خارج است و منجر به قضاوت هایی می گردد. وقتی محدودیت هایی در تجویز پزشکی ایجاد می گردد و در محیطی زمینه این کار فراهم نگردیده، خدمت گیرنده و ارائه دهنده خدمت و بیمه گر دچار مشکل می شوند. در نتیجه باید جلسات هم اندیشی برگزار گردد تا هر دو طرف با مسائل یکدیگر آشنا شوند.

وی اضافه نمود: یکی از مهم ترین اهداف ما در امسال، منظم کردن پرداخت ها است که مورد تقاضای ارائه دهندگان خدمت نیز بود و در حال حاضر نیز محقق گردیده است.

موهبتی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی بیمارستانی باید برای مدیریت منابع به سازمان بیمه سلامت یاری نمایند تا در این زمینه موفقیت حاصل گردد، گفت: در حال حاضر، بخش عمده ای از هم پوشانی بیمه ای حذف گردیده، راهنماهای بالینی نوشته گردیده و استقرار سازمان الکترونیک از جمله مهم ترین برنامه های سازمان بیمه سلامت است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به برطرف هم پوشانی های بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی، بیان نمود: در حال حاضر، اگر کسی به بیمارستان دولتی مراجعه کند و دو بیمه داشته باشد، برطرف هم پوشانی می گردد.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بر اساس بند ت ماده 7 قانون برنامه ششم توسعه و ضوابط اجرایی قانون بودجه، موظف هستیم خرید خدمت را در سقف بودجه انجام دهیم، اضافه نمود: تا وقتی مدیریت منابع را انجام نمی دادیم، می گفتند منابع سلامت مدیریت نمی گردد. وقتی مدیریت منابع را آغاز کردیم، آغاز به تخریب طرح تحول سلامت کردند. این در حالی است که بیمه رایگان ارتباطی به طرح تحول سلامت ندارد.

وی با اشاره به خروج داروهای بدون نسخه از پوشش بیمه گفت: انجام این کار، مدیریت منابع نبود، بلکه اصلاح رفتار جامعه بود. هیاهوی زیادی در این رابطه رخ داد، اما تاکنون حتی یک مورد جهانی به ما ارائه نکردند که داروهای بدون نسخه تحت پوشش بیمه باشد. ما به جز صیانت از منابع مالی، صیانت از سلامت مردم را نیز بر عهده داریم.

به گزارش وبدا، موهبتی در انتها اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی یکی از مسائل مورد توجه ما است که حتما ادامه پیدا می نماید.

لازم به ذکر است در این نشست، هیات رییسه دانشگاه ها، هیات رییسه نظام پزشکی استان، روسای انجمن های علمی و روسای انجمن های علمی و روسای بیمارستان های خصوصی و دولتی البرز نیز حضور داشتند.

همچنین مهندس طاهر موهبتی در دیدار با استاندار البرز اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت، فعالیت های گسترده ای را آغاز نموده است. در استان البرز حدود 450 هزار نفر تحت پوشش داریم که 85 درصد آن ها رایگان هستند. سالانه حدود 270 میلیارد تومان توسط سازمان بیمه سلامت در این استان هزینه می گردد که حدود 17 درصد درآمد از آن از درون استان تامین گردیده و بقیه توسط سازمان بیمه سلامت تامین می گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: شرایط بهداشت و درمان در استان البرز مناسب است. تمام کوشش مان این است که با وجود شرایط اقتصادی کشور، حمایت های بیشتری از بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمت انجام گردد.

مهندس موهبتی با بیان اینکه بیمه رایگان سلامت همچنان ادامه دارد، توضیح داد: البته بیمه رایگان مخصوص محرومین و مستضعفین است و کوشش می کنیم محرومی در کشور نباشد که از حمایت بیمه سلامت محروم بماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت های خوبی از بیمه سلامت انجام داده و این موضوع جای تشکر دارد.

مهندس موهبتی ادامه داد: در کرج، معوقه ای در بخش داروخانه ها از سال 96 نداریم، اما 3.5 ماه در بخش دولتی بیمارستانی و 5 ماه در بخش خصوصی بیمارستانی معوقه وجود دارد و امسال اولین سالی است که بیمارستان ها در فروردین خدمت ارائه کردند و ما در اردیبهشت ماه پرداختی آن ها را انجام دادیم.

وی با بیان این که درباره مدیریت منابع نیز کارهای مناسبی انجام گردیده، اضافه نمود: استقرار سازمان الکترونیک و راهنماهای بالینی نیز در سازمان بیمه سلامت به صورت جدی در حال اجرا است.

همچنین محمدعلی نجفی، استاندار البرز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات سازمان بیمه سلامت، به تشریح وضعیت کلی بهداشت و درمان استان البرز پرداخت و گفت: استان البرز از لحاظ صنعت داروسازی نیز در شرایط مناسبی قرار گرفته است و وزیر بهداشت در چند ماه اخیر 7 سفر به استان البرز داشت و از شرایط بهداشت و درمان استان بازدید کرد.

استاندار البرز در انتها با اشاره به اقدامات مناسب بهداشتی و درمانی به واسطه اجرای طرح تحول سلامت در این استان، اعلام نمود: در سال های 91 و 92 مسائل زیادی در حوزه سلامت وجود داشت و اثرات بدی نیز بر بیماران گذاشته بود، اما اجرای طرح تحول سلامت توانست شرایط بهداشت و درمان کشور و استان البرز را متحول کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 34

به "برطرف هم پوشانی های بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف هم پوشانی های بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید