خرازی: CFT می تواند جلوی سوءاستفاده ها را بگیرد

به گزارش مجله هدیه، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه تصویب لایحه CFT می تواند جلوی سوءاستفاده ها را بگیرد، گفت: این لایحه همچنین می تواند تا حدی در جهت عادی شدن روابط مالی و اقتصادی یاری کننده باشد.

خرازی: CFT می تواند جلوی سوءاستفاده ها را بگیرد

به گزارش خبرنگاران، سیدکمال خرازی در حاشیه نشست مشترک با رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تصویب لایحه CFT اظهار کرد: در صورتی که این لایحه تصویب گردد، با شرایطی که ایران می گذارد و خطوط قرمزی که بیان می نماید، می تواند جلوی سوءاستفاده ها را بگیرد. در عین حال در جهت عادی شدن روابط مالی و اقتصادی می تواند یاری نماینده باشد البته ما به این مکانیسم ها خیلی امیدوار نیستیم که تحولی ایجاد کند اما وضعیت نشان دهنده این است که باید بیشتر به خودمان و منافعمان متکی باشیم.

وی همچنین درباره سازوکار مالی اروپایی ها در قبال ایران نیز اظهار کرد: سازوکار اروپا می تواند بخشی از مسائل را برطرف کند و تجارت با ایران ادامه یابد اما باید دید این سازوکاری که وجود دارد تا چه اندازه می تواند برای ما رضایت بخش بوده و در عمل مسائل را حل نماید.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مورد همکاری ایران با چین و روسیه به ویژه در زمینه خرید نفت و معاملات اقتصادی گفت: اگر منظور وابستگی به اینهاست که باید بگویم جزء سیاست های ما نیست اما در دنیای تجارت منافع مشترکی وجود دارد که کشورها می توانند با هم کار نمایند. چین و روسیه مادامی که منافع داشته باشند همکاری می نمایند اما ما معتقدیم این وابستگی نباید ایجاد گردد.

وی در مورد مبادلات اقتصادی با واحد پولی کشورها نیز گفت: صحبت هایی با طرف روسی و چینی انجام گردیده که اگر برقرار گردد می تواند به گسترش روابط یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 53

به "خرازی: CFT می تواند جلوی سوءاستفاده ها را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرازی: CFT می تواند جلوی سوءاستفاده ها را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید