7 پروژه در حاجی آباد افتتاح شد

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران، 7 پروژه در حاجی آباد با حضور استاندار محترم ، رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید،

7 پروژه در حاجی آباد افتتاح شد

فریدون همتی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران بیان داشت: شهرستان حاجی آباد دروازده استان هرمزگان و کریدور خروجی حمل و نقل استان بوده و این فرصت بسیار خوبی است که از ظرفیت های فروان آن استفاده کرد.

همتی از حاجی آباد به عنوان یک شهرستان با پتاسیل بالا در بخش های مختلف یاد کرد و توضیح داد: شرایط آب و هوایی این شهرستان فرصت خوبی را برای کشاورزان ایجاد نموده که با ما باید با اجرای کامل طرح الگوی مصرف کشت و آبیاری قطره ای از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان حاجی آباد می تواند به اشتغال استان کمک شایانی کند مطرح کرد: حاجی آباد ،به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، فرصت های خوبی را برای اشتغال در بخش های کشاورزی ، گردشگری ایجاد نموده، وجود معادن در آنجا نیز خودت فرصت و ظرفیت خوبی برای اشتغال بوده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: احداث بندر خشک در حاجی آباد می تواند در آینده ای نزدیک،می تواند نوید افقی روشن باشد و باید تمام توان خود را به کار بگیریم و این ظرفیت ها را به فرصت تبدیل کنیم تا اشتغال پایداردر این شهرستان رونق بگیرد ، با این همه موقعیت اشتغال در حوزه های مختلف نباید هیچ جوان بیکاری داشته باشیم.

همتی با تأکید بر اینکه کم بودن و درست مصرف کردن آب باید در بین مردم به یک رفتار تبدیل گردد گفت : به دلیل کم بارشی، سال گذشته، سخترین سال آبی ما بوده که سپری شد و ما در این شرایط سخت، برنامه های خوبی داریم و می خواهیم در بخش آب شرب از آب شیریکن ها استفاده نموده و در حوزه کشاورزی نیز با توسعه گلخانه ها و استفاده از آبیاری قطره ای بتوانیم میزان آب مصرفی را به حداقل برسانیم.

استاندار هرمزگان توضیح داد: 116 هکتار گلخانه در شهرستان حاجی آباد وجود دارد که در کوشش هستیم وبا هدف گذاری که انجام داده ایم بتوانیم سالی هزار هکتار گلخانه احداث کنیم.

همتی در ادامه اضافه نمود: ما افق روشنی را برای اشتغال در شهرستان حاجی آباد می بینیم مثلا در فصل برداشت محصولات کشاورزی ، حدود 500 نفر در حوزه بسته بندی محصولات احتیاج است که باید مردم از این ظرفیت های اشتغال استفاده نمایند.

این مقام مسئول در مراسم افتتاح اولین سیلوی گندم هرمزگان گفت: سیلوی غلات 5 مخزن 10 هزار تنی که کلنک آن کمتر دو سال پیش زده شد امروز کار خود را شروع کرد و ما در فراوری گندم خودکفا گردیده ایم.

وی توضیح داد: امروز شاهد افتتاح پروژه های خوبی در بخش بهداشت و درمان که افتتاح اورژانس برزگ بیمارستان فاطمه الزهرا(س) بودیم که با این کار احتیاج مردم شهرستان حاجی آباد در این خصوص تأمین می گردد و در خصوص پزشک نیز این بیمارستان شرایط خوبی دارد و در صورت احتیاج مردم این منطقه به پزشک متخصص، هفته ای دو روز متخصصان مورد احتیاج در این مکان حضور پیدا می نمایند.

فرماندار شهرستان حاجی آباد نیز گفت : در مجموع هفته دولت سال جاری 82 پروژه در بخش های مختلف با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستان حاجی آباد به بهره برداری رسید که 7 پروژه از آن ، با اعتبار 71 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 18

به "7 پروژه در حاجی آباد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 پروژه در حاجی آباد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید