کری: کانادا تصمیم نهایی خود را برای مبارزه با داعش تعیین کند

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی سی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرد که در هفته های پیش رو دولت اتاوا به طور دقیق نقشی را که قرار است در ائتلاف ساختگی مبارزه با داعش ایفا نماید، تعیین نماید.

کری: کانادا تصمیم نهایی خود را برای مبارزه با داعش تعیین کند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

جاستین ترودو نخست وزیر جدید کانادا بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات ماه میلادی اکتبر سال گذشته (2015)، از تصمیم خود برای خروج شش فروند جنگنده کانادایی از ائتلاف مبارزه با داعش در عراق و سوریه اطلاع داد. با این حال، وی هنوز از برنامه آینده خود در قبال مبارزه با داعش سخنی به میان نیاورده است.

کری در این باره گفت: اطمینان کامل دارم که ترودو و تیم امنیتی وی در حال آنالیز راه های تداوم مشارکت هر چه جدی تری کانادا در ائتلاف مبارزه با داعش هستند.

وی ادامه داد: تصمیم آنها به خروج جنگنده های کانادایی از ائتلاف هوایی به منزله نفی تعهد و پایبندی کانادا به مشارکت در امر مبارزه با دعش نیست و ما از این بابت اطمینان داریم. من در هفته های پیش رو چشم انتظار اظهار نظر ترودو درباره برنامه های آینده کانادا در راه مبارزه با داعش می مانم.

استفان دیون وزیر امور خارجه کانادا نیز در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود گفت: اتاوا درخواست های متعددی را به ویژه از سوی آمریکا دریافت نموده و این روند می تواند به فهم بهتر کانادا از کوشش هایی که می تواند در زمینه مبارزه با داعش اداشته باشد، یاری کند.

اظهار امیدواری وزیر امور خارجه آمریکا درباره تدوام مشارکت کانادا در مبارزه با داعش در حالی ایراد شد که از هارگیت ساجای وزیر دفاع کانادا برای حضور در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف که یک هفته پیش در پاریس برگزار گردید، دعوت نشد.

گفتنی است که کری برای شرکت در نشست سه جانبه ای که دیروز آدینه با حضور همتایان کانادایی و مکزیکی وی در شهر کبک برگزار گردید، به کانادا سفر نموده بود.

از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست می توان به تسهیل ویزا بین کانادا - مکزیک، مبارزه با تغییرات اقلیمی نامساعد، مذاکرات صلح کلمبیا و مشارکت مالی سه جانبه اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 389

به "کری: کانادا تصمیم نهایی خود را برای مبارزه با داعش تعیین کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری: کانادا تصمیم نهایی خود را برای مبارزه با داعش تعیین کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید