پیغام آمریکایی ها به مقاومت عراق برای توقف عملیات علیه اشغالگران

به گزارش مجله هدیه، محمد محیی با اشاره به درخواست آمریکا برای توقف عملیات علیه نیرو های این کشور تاکید نمود: مقاومت عراق هرگز در برابر تعلل واشنگتن برای خروج نظامیانش از خاک کشور ما سکوت نخواهند کرد.

پیغام آمریکایی ها به مقاومت عراق برای توقف عملیات علیه اشغالگران

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد محیی سخنگوی کتائب حزب الله عراق با اشاره به درخواست آمریکا برای توقف عملیات علیه نیرو های این کشور تاکید نمود: مقاومت عراق هرگز در برابر تعلل واشنگتن برای خروج نظامیانش از خاک کشور ما سکوت نخواهند کرد.

محیی امروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری المیادین فاش کرد که آمریکایی ها پیغام هایی به نیرو های مقاومت عراق ارسال کردند و در آن درخواست داشتند تا عملیات علیه نظامیان این کشور به ویژه در برهه کنونی که آمریکا در آستانه برگزاری انتخاب ریاست جمهوری است، متوقف گردد.

وی در ادامه تاکید نمود: مقاومت عراق در پاسخ به این نامه ها توضیح داد که هرگز در قبال تعلل آمریکایی ها برای خروج از عراق سکوت نخواهد نمود.

هیات هماهنگی گروه های مقاومت عراق نیز دیروز گفت: در کشور ما مردانی هستند که هرگز با ماندن نیرو های بیگانه و آلوده شدن خاک پاک کشور توسط آن ها، موافقت نخواهند کرد.

این هیات در پیغامی به کاخ سفید درباره حضور نیرو های بیگانه در عراق تاکید نمود: فرصت مشروطی به نیرو های بیگانه برای تدوین جدول زمانی تعیین و محدود برای خروج از عراق داده می گردد.

هیات یادشده درباره فریبکاری و تعلل در تحقق نخستین خواسته مردم عراق به کاخ سفید هشدار داد و گفت که تعلل در خروج نیرو های آمریکایی از عراق، ما را مجبور خواهد نمود که وارد مرحله جنگ پیشرفته شویم.

فواد حسین وزیر خارجه عراق نیز پیشتر گفته بود که آمریکا قرار است 1500 تن از نیرو های نظامی خود را از عراق خارج کند.

وی تاکید نموده بود که جدول خروج نیرو های آمریکایی طبق مسائل فنی، نظامی و امنیتی برنامه ریزی شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آگوست گذشته و در ملاقات با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در کاخ سفید اعلام نموده بود که این کشور به خارج کردن سریع نیرو های ائتلاف بین المللی از عراق طی سه سال، پایبند است.

این در حالی است که به دنبال حملات نیرو های مقاومت علیه سفارت آمریکا در بغداد، واشنگتن گفت که در صورت متوقف نشدن حملات موشکی به سفارتخانه این کشور، آمریکا اقدام به بستن سفارت و انتقام گیری بی رحمانه از گروه های مقاومت اسلامی عراق خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1304

به "پیغام آمریکایی ها به مقاومت عراق برای توقف عملیات علیه اشغالگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام آمریکایی ها به مقاومت عراق برای توقف عملیات علیه اشغالگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید