پل اسکای واک، پروژه ای ترسناک روی دره های چین

به گزارش مجله هدیه، پل اسکای واک (Sky walk) در چین

برای برخی از افراد تفریح کردن هیچ مرزی ندارد. این تفریح ها گاهی پرهیجان و مفرح و گاهی اما خطرناک هستند. البته با پیشرفت دانش انسان ها همواره سعی می گردد تا جای ممکن، همه نکات ایمنی رعایت گردد. یکی از این تفریحات هیجان انگیز و نسبتا خطرناک، پل اسکای واک در چین است. در این مطلب همراه خبرنگاران باشید تا از این تفریح مهیج بیشتر بدانید.

پل اسکای واک، پروژه ای ترسناک روی دره های چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

مسئولان ساخت مکان های گردشگری چین، در استان هنان (Henan)، یک پل شیشه ای بسیار دلهره آور در دل آسمان ساخته اند تا بتوانند گردشگران بیشتری جذب نمایند. البته ظاهرا در کارشان پیروز بوده اند چون این پل هوایی ترسناک توانسته گردشگران زیادی را که اهل هیجان و ترس هستند، به خود جذب کند. اگر نمی دانید شما هم جز این دسته از افراد قرار می گیرید و یا نه، کافی است به این جمله دقت کنید: دوست دارید تا فرصتی برای دیدن جهان از زاویه دید پرندگان بدست بیاورید؟ اگر بله، پس این تفریح خوراک شماست!

یکی از افرادی که از این پل بالا رفته است، دانش آموزی به نام Li Shu Zhen است و در این باره می گوید: هر بار که به پایین نگاه می کنید ناگهان ترس همه وجودتان را می گیرد و قلبتان از ترس می ایستد اما بعد باید سعی کنید به مناظر اطراف دقت کنید و نهایت لذت را از آن ببرید.

درباره اسکای واک

اسکای واک یک پل شیشه ای کاملا شفاف است که 300 متر طول و 180 متر ارتفاع دارد و برای اولین بار در سال 2015 افتتاح شد. سازندگان این پل ترسناک در باره آن گفته اند که پنل های شیشه ای طراحی شده می توانند در برابر بادهای شدید، زلزله و وزن بیشتر از 700 نفر دوام بیواروند. اما اگر پل شیشه ای بشکند چه؟

واقعیت این است که برخی از کارشناسان در این باره می گویند این پل ها بیشتر برای جلب گردشگر ساخته شده اند نه به عنوان محلی برای رفت و آمد. بنابراین این امکان وجود دارد که پل ها از نظر ایمنی، خیلی آزمایش نشوند.

کیت براونلی، یکی از متخصصان معماری است که در ساخت پل شیشه ای موزه علوم لندن، همکاری نموده است و در این باره می گوید: دلیل محبوب بودن و پر هوادار بودن این پل ها، هیجان و ترسی است که موقع عبور از روی آن به انسان دست می دهد.

این پل ها واقعا چقدر امن هستند؟

در سال 2014، یک حادثه وحشتناک باعث شد تا بازدیدنمایندگان فورا از روی پل های شیشه ای فرار نمایند. در واقع علیرغم اینکه فقط 2 هفته از افتتاح پل گذشته بود، قسمتی از اسکای واک که در استان هنان قرار داشت، ترک برداشت و این پارک فورا تعطیل شد. البته چند روز بعد مسئولین پارک گفتند جای نگرانی نیست و ترک های مهمی نبوده است اما واقعا آیا این پل های شیشه ای امن هستند؟ آیا اصلا استفاده از شیشه در محیط کوهستانی کار عاقلانه ای است؟

معماری متخصص به نام آدام هولیکا (Adam Holicska) در این باره می گوید: این پل های شیشه ای را متخصصان ماهری می سازند و مطمئنا از نظر امنیت آن را چک نمایند اما نباید فراموش کرد که در یک محیط کوهستانی شیشه می تواند شوک گردد و ایمنی اش کم گردد مخصوصا اینکه در این محیط ها امکان ریزش سنگ همواره وجود دارد!

با تمام این اوصاف هنوز هم کاربرانی هستند که با تمام وجود دوست دارند از این پل ها باز هم ساخته گردد مثلا در یکی از وبلاگ های معروف چینی یک خانم گفته است: من هیچ وقت در امتحان کردن پل های شیشه ای جدید، شک نخواهم داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 380

به "پل اسکای واک، پروژه ای ترسناک روی دره های چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل اسکای واک، پروژه ای ترسناک روی دره های چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید