پاسخ به یک نگرانی جدید ، کرونا از راه زخم منتقل می گردد؟

به گزارش مجله هدیه، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند تا به امروز هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا به وسیله زخم گزارش نشده است و شواهدی در این زمینه وجود ندارد.

پاسخ به یک نگرانی جدید ، کرونا از راه زخم منتقل می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، با توجه به این که ویروس کرونای جدید یک عامل بیماری زای تنفسی است می توان با رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی منظم دست ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مطلبی به این پرسش پاسخ داده اند که آیا ویروس کرونای جدید از راه زخم وارد بدن می گردد؟

در این مطلب آمده است: پوست، یکی از سدهای دفاعی موثر در برابر عوامل عفونی از جمله ویروس ها است اما زمانی که پوست در اثر عوامل همچون زخم، خراش و سوختگی انسجام خود را از دست بدهد، راه ورود میکروارگانیسم ها به درون بدن باز می گردد. علاوه بر این احتیاج است ویروس ها به مقدار کافی در محل وجود داشته باشند و سلول های موجود در آن ناحیه، گیرنده ویروس را داشته باشند تا ویروس بتواند وارد آن ها شده و رشد و تکثیر پیدا کند.

محققان می گویند: طبق اطلاعات موجود، گیرنده ویروس کرونا در سطح سلول های ریه، سرخرگ، قلب، کلیه و روده کوچک وجود دارد و شواهدی از وجود این گیرنده بر سطح سلول های بافت پوششی پوست و سلول های خونی وجود ندارد.

با توجه به آنالیز گزارش های ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت در خصوص روش های انتقال و ورود این ویروس به بدن، هیچ اطلاعات و مدرکی مبنی بر احتمال ورود این ویروس به وسیله زخم به بدن وجود ندارد. از آن جایی که ویروس کرونای جدید یک عامل بیماری زای تنفسی است می توان با رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی منظم دست ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1080

به "پاسخ به یک نگرانی جدید ، کرونا از راه زخم منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به یک نگرانی جدید ، کرونا از راه زخم منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید