واکنش مسکو به اقدام دوباره آمریکا در عدم صدور ویزا برای مقامات روسیه

به گزارش مجله هدیه، یک مقام پارلمانی روسیه گفت: تکرار خودداری دولت آمریکا از صدور ویزا ورود برای هیئت های نمایندگی این کشور به بهانه های مختلف، تنها به روابط دوجانبه آسیب رسانده و این اقدام واشنگتن بدون پاسخ نخواهد ماند.

واکنش مسکو به اقدام دوباره آمریکا در عدم صدور ویزا برای مقامات روسیه

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید نمود، خودداری دولت آمریکا از اعطای ویزا ورود به هیئت های نمایندگی روس، ضربه دیگری به روابط دوجانبه است و این اقدام واشنگتن بدون پاسخ نخواهد ماند.

کاساچوف گفت: وقتی بهانه دیگری از سوی مقامات واشنگتن شنیده می گردد مبنی بر اینکه روسیه اول این ماجرا را شروع نموده و چنین اطلاعاتی هنوز در سایت رسمی سفارت آمریکا در مسکو وجود دارد که ابراز تعجب شده، چرا بعضی مقامات آمریکایی اجازه ورود به روسیه را ندارند، فکر می کنم یادآوری این مسئله لازم است که خود آنها مبتکر چنین اقداماتی هستند و روسیه هنوز پاسخی به این مسئله نداده است.

صبح امروز سفارت روسیه در واشنگتن بیان کرد که طرف آمریکایی از صدور ویزا ورود برای هیئتی از سوی خزانه داری فدرال روسیه برای شرکت در کنفرانسی در تاریخ 3 (12 آذر ماه) خودداری نموده و همچنین از صدور ویزا برای مدیر بخش همکاری ها با هموطنان روس زبان در خارج از کشور خارجی در وزارت امور خارجه روسیه خودداری نموده است.

سفارت روسیه یادآور شد، سفارت آمریکا در مسکو کوشش می نماید تا زمان طولانی برای اخذ ویزا ورود به ایالات متحده برای شهروندان روسی را به خاطر کمبود پرسنل کنسولی این کشور توجیه کند، ولی این بهانه تراشی ها با واقعیت مطابقت ندارد.

لازم به یادآوری است که در اواسط ماه نوامبر کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از دولت آمریکا خواسته شده تا از عدم صدور ویزا یا تاخیراندازی در این کار برای دیپلمات های بعضی کشورها، از جمله روسیه که باید در رویدادهای سازمان ملل در خاک ایالات متحده شرکت نمایند، خودداری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 645

به "واکنش مسکو به اقدام دوباره آمریکا در عدم صدور ویزا برای مقامات روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به اقدام دوباره آمریکا در عدم صدور ویزا برای مقامات روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید