هند از بیم چین 6 فروند هواپیمای جاسوسی پوسیدان- 8 از آمریکا می خرد

به گزارش مجله هدیه، ارتش هند از بیم تقابل با چین میخواهد چند فروند هواپیمای پیشرفته جاسوسی و پهپاد از آمریکا خریداری کند.

هند از بیم چین 6 فروند هواپیمای جاسوسی پوسیدان- 8 از آمریکا می خرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع آگاه از عزم ارتش هند در خرید 6 فروند هواپیمای جاسوسی پوسیدان- 8 از آمریکا در بحبوحه تقابل این کشور با چین خبر دادند.

به نوشته روزنامه اکونومیک تایمز نیروی دریایی هند اینک تعدادی از این هواپیماهای جاسوسی مجهز به رادارهای پیشرفته و حسگرهای الکترو آپتیک که قابلیت شلیک موشکهای ضد کشتی هارپون را دارند در اختیار دارد و از آنها بر فراز اقیانوس هند و لاداخ شرقی استفاده می نماید. به گفته منابع آگاه، اینک هند میخواهد 6 فروند دیگر این از این هواپیما را از آمریکا در قراردادی به ارزش 1.8 میلیارد دلار خریداری کند.

به گفته منابع وزارت دفاع هند، دهلی نو اینک چشم انتظار موافقتنامه آمریکا بعد از توصیب در کنگره این کشور است. این در حالی است که هند میخواهد 6 فروند پهپاد پریداتور بی ساخت آمریکا را نیز به دلیل بیم از مواجهه با هند به ویژه در لاداخ خریداری کند. این پهپاد مجهز به سامانه موقعیت یاب جهانی ،گیرنده تشخیص دوست یا دشمن و مجهز به سامانه های ضد جنگال است.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز تعیین ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال 1962 بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری های مرزی زیادی بین دو کشور اتفاق افتاده است.

هند تصمیم دارد چند فروند جنگنده رافائل خود را که به تازگی از فرانسه تحویل گرفته در خطوط مرزی با چین مستقر کند.

وبگاه هندوستان تایمز چندی قبل نوشت که جنگنده های جدید رافائل که هند به فرانسه سفارش داده در شرق لاداخ مستقر خواهند شد. فرانسه در حالیکه تا به امروز چهار فروند از این نوع جنگنده را به هند ارسال نموده، میخواهد تا چند وقت دیگر دو فروند دیگر رافائل به این کشور ارسال کند. تجهیز قطعات و سلاح های این جنگنده نیز در یک پروژه طولانی مدت بر عهده فرانسه است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1186

به "هند از بیم چین 6 فروند هواپیمای جاسوسی پوسیدان- 8 از آمریکا می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند از بیم چین 6 فروند هواپیمای جاسوسی پوسیدان- 8 از آمریکا می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید