ناپدید شدن صدها کودک افغانستان در آلمان

به گزارش مجله هدیه، بر اساس گزارش ها، دستکم 1785 کودک پناهجو در آلمان ناپدید شده اند که بیشتر آنها را بچه هایی از افغانستان تشکیل می دهند.

ناپدید شدن صدها کودک افغانستان در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از کودک نیوز، دستکم 1785 کودک پناهجو که بیشتر آنها از افغانستان هستند از آخر ماه مارس سالجاری میلادی در آلمان ناپدید شده اند.

این رسانه با استناد به پاسخ دولت آلمان به سوال جناح چپ این کشور، گزارش داد که از آخر ماه مارس امسال میلادی یک هزارو 785 کودک و نوجوان که بدنبال پناهندگی بودند، بعنوان افراد زیر سن و ناپدید شده در ادارات آلمان ثبت شده اند.

بیشتر این بچه ها و نوجوانان ناپدید شده از کشورهای افغانستان، سوریه، مراکش، گینه نو و سومالی هستند.

در گزارش دولت آلمان درخصوص کاهش بچه ها ناپدید شده آمده است، بیشتر این نوجوانان با رسیدن به سن قانونی از فهرست بچه ها ناپدید شده خارج شده اند.

در گزارش آمده است که از سال 2016 تا 2019 در مجموع پرونده 21 هزار پناهجوی زیر سن قانونی که به عنوان افراد ناپدید شده در ادارات دولتی ثبت شدند، مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دولت آلمان گفته است این افراد در جریان رسیدگی به پرونده های درخواست پناهندگی آنها به خانواده های خود در آلمان پیوسته اند و یا به کشورهای دیگر اروپایی سفر نموده اند.

براساس گزارش رسانه های افغانستان صدها هزار افغان در بیش از دو دهه گذشته برای یافتن زندگی بهتر و یا فرار از جنگ افغانستان را به سوی اروپا،آمریکا ،استرالیا و دیگر کشورها ترک نموده اند.

این منابع نوشته اند که در سالهای 2015 و 2014 بیش از 250 هزار پناهجوی افغان به اروپا مهاجرت نموده اند و تعدادی از آنها نیز در دریا غرق شده اند.

دستکم کهزارو 200 تن دیگر بدون نام و نشان در ده ها گورستان در این جهت دفن شده اند.

طی چهار دهه جنگ و ناامنی در افغانستان میلیون ها افغان به دلایل مختلف این کشور را ترک نموده اند و راهی کشورهای همسایه و دیگر کشورهای دنیا برای حفظ جان خود یا هم زندگی بهتر شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1025

به "ناپدید شدن صدها کودک افغانستان در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن صدها کودک افغانستان در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید