مشارکت فعالانه بانک های خصوصی کشور در توسعه صنعت نفت

به گزارش مجله هدیه، شبکه بانکی بخش مهمی از اقتصاد کشور به شمار می فرایند و نقش قابل توجهی در تأمین اقتصادی طرح های توسعه ای صنایع نفت به عهده دارند.

مشارکت فعالانه بانک های خصوصی کشور در توسعه صنعت نفت

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران، یکی از مهم ترین انتظارات از شبکه بانکی کشور مشارکت فعالانه در تأمین اقتصادی طرح های توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان صنایع مادر کشور است. نگاهی به آمارهای منتشرشده توسط بانک ها بیانگر این نکته است که این بخش از اقتصاد در راستای برآورده کردن انتظارات، گام های مثبت و سازنده ای برداشته است، خاصه آن که در دولت یازدهم و دوازدهم تأکید فراوانی بر مشارکت بخش های داخلی اقتصاد در طرح های توسعه ای این صنایع وجود دارد و وزارت نفت نیز با ارائه مدل های جدید قراردادهای نفتی، جهت سرمایه گذاری و مشارکت شرکت ها و بانک های داخلی در صنعت نفت را باز نموده است.

بانک های خصوصی در تأمین اقتصادی طرح و پروژه های حوزه انرژی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اقدامات اثرگذاری صورت داده اند که در ادامه بخشی از عملکرد بانک پارسیان را به عنوان یکی از بانک های شاخص کشور در حوزه های تأمین اقتصادی طرح های صنعت نفت مرور می کنیم.

مشارکت 600 میلیون دلاری بانک پارسیان در توسعه یاران شاقتصادی

عملکرد بانک پارسیان در طرح های مشارکتی حوزه نفت، گاز، پتروشیمی این بانک را به عنوان حامی مهم طرح های استراتژیک صنعت نفت مطرح نموده است. می دانیم یکی از مستعدترین مناطق نفتی کشور برای سرمایه گذاری و توسعه، منطقه غرب کارون است.

به گفته بیژن زنگنه وزیر نفت: طبق آنالیز ها و برآوردهای کارشناسی، منطقه غرب کارون دارای بیش از 70 میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا بوده و از نظر حجم ذخایر اثبات شده، منطقه عملیاتی بسیار مطلوبی برای توسعه به شمار می رود. در ضمن اغلب ذخایر نفتی این منطقه در میادین مشترک با کشور عراق واقع شده اند و از این منظر، میادین نفتی غرب کارون اهمیت استراتژیک دوچندانی یافته است.

از جمله مهم ترین میادین نفتی غرب کارون، میدان نفتی یاران شاقتصادی است. میدان نفتی یاران شاقتصادی همان گونه که از نام آن برمی آید در بخش شاقتصادی میدان یاران واقع شده است. این میدان در مجاورت مرز ایران و عراق و در غرب میدان آزادگان شاقتصادی واقع شده است. میانگین طول و عرض محدوده قراردادی تحت پوشش این میدان به ترتیب 24 و 9/2 کیلومتر است که محدوده ای به مساحت حدودی 60 کیلومترمربع را دربرمی گیرد.

بر اساس برآوردها، نفت درجای میدان در حدود 1 میلیارد بشکه و نفت قابل استحصال آن 50 میلیون بشکه تخمین زده شده است. نفت این میدان از نوع نفت سنگین با درجه API 20 هست.

طرح توسعه این میدان باهدف فراوری روزانه 30 هزار بشکه نفت خام از لایه سروک به وسیله حفر 20 حلقه چاه به انتها رسیده و نفت فراوریی میدان در حال حاضر حدود 15 هزار بشکه در روز است. با توجه به اهمیت توسعه این میدان نفتی، بانک پارسیان مشارکت در طرح اکتشاف و استخراج نفت از میادین مشترک در جهت صیانت از منافع ملی با مجموعه یاران شاقتصادی را به مبلغ 600 میلیون دلار، در دستور کار قرار داده و عملیاتی نموده است.

افزایش فراوری در میدان نفتی یاران شاقتصادی با استفاده از پمپ های درون چاهی در دستور کار واقع شده است و عملیات تثبیت برداشت نفت از این میدان با موفقیت انجام شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 680

به "مشارکت فعالانه بانک های خصوصی کشور در توسعه صنعت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت فعالانه بانک های خصوصی کشور در توسعه صنعت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید