مخالفت واشنگتن با آزادسازی دارایی های ایران جهت مقابله با کرونا

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن فری بی کن، وزارت خارجه آمریکا روز آدینه گزارش ها در مورد موافقت دولت دونالد ترامپ با اعطای معافیت های تحریمی ویژه به ایران و امکان دسترسی این کشور به دارایی های نقدی برای مبارزه با ویروس کرونا را تکذیب کرد.

مخالفت واشنگتن با آزادسازی دارایی های ایران جهت مقابله با کرونا

این در حالی است که اواخر روز آدینه تارنمای خبری میدل ایست آی در گزارشی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که ایالات متحده با اعطای معافیت های تحریمی به بعضی از کشورها موافقت نموده است تا از این طریق کشورهای مزبور با آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران، در خرید دارو و تجهیزات پزشکی موردنیاز برای مقابله با کرونا به تهران یاری نمایند.

لازم به ذکر است که به دلیل تحریم های سختگیرانه دولت ترامپ علیه تهران، در حال حاضر شماری از دارایی های ایران در بسیاری از کشورهای اروپایی مسدود شده اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا با نادرست خواندن این گزارش ها در اظهاراتی خلاف واقع و مداخله جویانه مدعی شد: در حال حاضر رژیم ایران از وجوه اقتصادی قابل استفاده برای انجام معاملات بشردوستانه ای که به نفع ملت خود باشد، برخوردار است. اما در عوض، دولت ایران می خواهد این پول را صرف تروریسم و گروه های نیابتی خود بکند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 963

به "مخالفت واشنگتن با آزادسازی دارایی های ایران جهت مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت واشنگتن با آزادسازی دارایی های ایران جهت مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید