لزوم کاهش معارضات پروژه ها با مطالعات اجتماعی و فرهنگی

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت کاهش معارضات پروژه ها از طریق مطالعات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

لزوم کاهش معارضات پروژه ها با مطالعات اجتماعی و فرهنگی

علیرضا آشناگر در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه اکثر پروژه ها در استان نیاز به مطالعات اجتماعی و فرهنگی دارد اظهار کرد: باید به این مهم به صورت ویژه توجه شود تا معارضات اجتماعی فرهنگی در این حوزه کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت ایمن سازی محورهای ارتباطی اعلام نمود: انسان جزئی از اکوسیستم زیستی است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ در بحث ضرورت احداث مسیرهای ارتباطی، انسان ها و حفظ جان آنها در کنار مسائل زیست محیطی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار سمنان از راه ها به عنوان شریان های حیاتی اقتصادی استان نام برد و افزود: توجه به راه های ارتباطی بر اقتصاد استان تاثیر جدی دارد.

وی از دو کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب به عنوان ظرفیت های مهم استان نام برد و با اشاره به نقش مهم کنندگان در پیگیری پروژه های ارتباطی افزود: کنندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، پیگیری های جدی برای به سرانجام رساندن این پروژه ها انجام دادند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه حل مسائل موجود در پروژه های راه سازی، باید در دستور کار قرار بگیرد گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان که شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، سرخه، آرادان و مهدیشهر و اداره کل راه وشهرسازی شرق استان که شهرستان های شاهرود و میامی را تحت پوشش قرار می دهند و همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که مسئولیت استانی دارد، از ظرفیت بسیار خوب استان هستند.

وی بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی در استان تاکید و اعلام نمود: اگر بتوانیم از ظرفیت یک پروژه استفاده کرده و پروژه های دیگری را نیز در قالب آن اضافه کنیم می توانیم از این رهگذر به افزایش ظرفیت اعتباری پروژه ها کمک کنیم.

آشناگر بر ضرورت ارتقاء سطح نظارت ها تاکید و افزود: همچنان که باید به پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها توجه جدی داشت باید نظارت ها بر کیفیت انجام امور نیز همواره در دستور کار باشد.

استاندار سمنان از دستگاه های اجرایی و فرمانداران هشت گانه استان خواست از ظرفیت کنندگان برای جذب اعتبارات ملی به صورت ویژه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری ها سبب تسهیل در جذب اعتبارت، می شود اظهار کرد: باید نظارت لازم بر اقدامات کیفی پروژه ها به صورت ویژه انجام گیرد، نباید در اجرای پروژه ها کیفیت فدای سرعت شود هرچند که پروژه ها باید بر اساس زمانبندی معین شده اجرا شوند.

آشناگر از جذب 95درصدی اعتبارات پروژه های دور اول سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و گفت: برای دور دوم سفر نیز 319 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا این اعتبارات جذب و عملیات اجرایی پروژه ها شروع شود.

آشناگر با بیان اینکه دستگاه های اجرایی زمانی که اعتبار ابلاغ شد، باید تمام توان خود را برای جذب آن به کار بگیرند ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بودجه عمومی زیاد نبوده و منابع درآمدی دولت قلیل است و بر اساس این منابع اعتبارات ابلاغ می شود،.

وی با بیان اینکه اکثر پروژه ها در استان نیاز به مطالعات اجتماعی و فرهنگی دارد افزود: باید به این مهم به صورت ویژه توجه شود تا معارضات اجتماعی فرهنگی در این حوزه کاهش یابد.

استاندار سمنان با بیان اینکه سال گذشته 19 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن به خزانه واریز شده افزود: این 19 میلیارد تومان در اختیار وزیر صمت است و نیاز به مصوبه دارد تا با اعطای حقوق دولتی و بازگشت این اعتبار به استان برای ایجاد زیرساخت های معدنی استان هزینه شود.

وی با اشاره به توانمندی بالای این استان در بخش معدن اعلام نمود: اگر زیرساخت های معادن ما در استان تامین شود، معادن به سمت فرآوری حرکت کرده و در توسعه اقتصادی استان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 675

به "لزوم کاهش معارضات پروژه ها با مطالعات اجتماعی و فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم کاهش معارضات پروژه ها با مطالعات اجتماعی و فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید