سهم کریمان از سیلاب ، خسارت 26 میلیارد تومانی سیل به راه های جنوب کرمان

به گزارش مجله هدیه، چند روزی است که سیلاب تمامی شهرستان های جنوبی کرمان را درگیر کرده و راه های روستایی بسیاری را مسدود کرده است.

سهم کریمان از سیلاب ، خسارت 26 میلیارد تومانی سیل به راه های جنوب کرمان

گروه دانشگاه خبرنگاران، از نخستین ساعاتی که نزولات آسمانی، آسمان کشور را فراگرفت، سه استان جنوبی کشورمان چون کرمان، سیستان و هرمزگان درگیر یکی از بزرگترین بلایا، سیل شدند. با اینکه بیشترین خسارت سیل در استان سیستان و بلوچستان تخمین زده شده، ولی با این حال جنوب کرمان و برخی بنادر در هرمزگان نیز درگیر سیلاب شدند. جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

  • 500 روستای سیستان وبلوچستان زیر آب
  • بندری ها چشم به راه کمک

سیلاب تمامی شهرستان های جنوبی کرمان را درگیر کرده و بسکمک از راه های روستایی مسدود شد، اما با تلاش نیرو های راهداری و امدادی، همه این راستا ها بازگشایی شده است. جمیلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان روز سه شنبه با بیان اینکه سیلاب 26 میلیارد تومان به راه های این منطقه خسارت وارد کرده، گفت: هم اکنون تردد در همه جاده ها جریان دارد.

فرماندار قلعه گنج هم علت بسته شدن راه ارتباطی چند روستا و قرار دریافت چندین روستا در محاصره سیلاب را طغیان رودخانه ها عنوان کرده است.

امداد هوایی به دو روستای سیل زده قلعه گنج

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان روز چهارشنبه از باز شدن راه های زمینی روستاها خبر داده و گفته که از 402 روستایی که بسته شده بود، فقط 16 روستا باقی مانده است. فقط حدود 16 روستای باقیمانده به علت قرار دریافت در مناطق سختگذر کوهستانی و یا جلگه ای با سیلاب ها بالا، باقی مانده که تا اواخر امروز بیشتر این روستا ها هم بازگشایی می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از امداد رسانی هوایی و توزیع بسته های غذایی به دو روستا در شهرستان قلعه گنج به علت حجم بالای سیلاب های استان و جاری شدن سیلاب های استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به این مناطق خبر داد.

حاجب، یکی از دانشجویان فعال جهادی است که از نخستین ساعات بعد از سیل در مناطق حضور یافته. او که مسئول 8 گروه جهادی در منطقه جنوب کرمان است، از درگیر شدن 5 روستای قلعه گنج و حدود 5-6 روستا در رودبار با سیل خبر داده و می گوید که از روز دوم بعد از بارندگی ها با تخلیه منازل از آب، کار خود را شروع کردند.

حاجب خاطرنشان کرده که اولین سبد غذایی در دسترس گروه های جهادی برای کمک به مردم، نان بود. او می گوید کم کم سبد غذایی شامل نان خشک، کنسرو و پتو و چادر به اقلام اهدایی به مردم اضافه شد.

این دانشجوی جهادگر تصریح کرده که اکنون استان در اوضاع تقریبا آرامی به سر می برد و تقریبا راه ها باز شدند.

او گفته که برخی مناطق در این روستا ها تخریب شده و یا نیاز به بازسازی دارند که در گام بعدی با اعزام گروه های جهادی به مردم منطقه کمک خواهند کرد.

صادق مفرد، مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی نیز در گفتگویی با بیان اینکه در حال حاضر نیرو های جهادی بومی در مناطق سیل زده حضور دارند و این نیرو ها کفایت منطقه را می کنند، گفته که پیش بینی می شود بعد از فروکش کردن آب در مرحله بازسازی نیاز به گروه های جهادی غیربومی باشد.

وی اضافه کرده که با عنایت به بعد مسافت و نبود امکانات لازم برای سکونت، جهادگران تلاش کنند کمک های نقدی را جمع آوری و به ستاد های حاضر در منطقه ارسال کنند. ضروری است کمک های غیرنقدی هدفمند و ترجیحا در استان های همجوار جمع شوند.

مفرد با تشکر از مشارکت مردم برای رفع نیاز های سیل زدگان گفته که در حال حاضر بخاری نفتی، زیرانداز، پتو، پوشک بچه و آب معدنی از جمله مواردی است که مشارکت بیشتر مردم می طلبد.

بیشتر بخوانید:

لباس گرم، مواد غذایی، چادر و پتو نیاز اصلی سیل زدگان جنوب کشور

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 764

به "سهم کریمان از سیلاب ، خسارت 26 میلیارد تومانی سیل به راه های جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم کریمان از سیلاب ، خسارت 26 میلیارد تومانی سیل به راه های جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید