سفیر ترکیه در بغداد احضار شد، لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق

به گزارش مجله هدیه، بغداد در اعتراض به حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق، سفیر ترکیه را احضار و سفر وزیر دفاع این کشور را لغو کرد.

سفیر ترکیه در بغداد احضار شد، لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العربیه، وزارت خارجه عراق امروز، چهارشنبه با صدور بیانیه ای به بمباران منطقه سیدکان واقع در شمال این کشور واکنش نشان داد و سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرد.

در این بیانیه آمده است که فاتح ایلدز سفیر ترکیه در عراق به وزارت خارجه احضار شده و مراتب اعتراض با لحن تند تحویل وی داده شد.

وزرات دفاع عراق تاکید نمود که بغداد به شدت تجاوز آشکار ترکیه در منطقه سیدکان استان اربیل اقلیم کردستان را که به کشته شدن دو افسر و یک سرباز عراقی منجر شد، محکوم می نماید.

در ادامه بیانیه آمده که حمله پهپادی ترکیه به سیدکان، نقض حاکمیت عراق و مغایر با قوانین بین المللی و اصل همجواری است.

وزارتخانه یادشده همچنین گفت که سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق که قرار بود فردا پنجشنبه صورت بگیرد، به دلیل این تجاوز ترکیه لغو شد.

ریاست جمهوری عراق نیز روز سه شنبه در بیانیه ای حمله ترکیه به منطقه سیدکان در اقلیم کردستان عراق را محکوم و تاکید نمود که تجاوز اخیر ترکیه نقض خطرناک حاکمیت عراق است.

فاضل جابر از نمایندگان ائتلاف الفتح نیز در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه گفت که سکوت دولت بغداد و مجلس و دولت اقلیم کردستان عامل تجاوزات مکرر ترکیه به حاکمیت کشور است و دولت باید موضع قاطعی در برابر حمله هوایی اخیر ترکیه اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1211

به "سفیر ترکیه در بغداد احضار شد، لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه در بغداد احضار شد، لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید