سرنوشت سازترین انتخابات عمومی بریتانیا ، لندن در دوراهی خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش مجله هدیه، مردم بریتانیا از صبح پنجشنبه در یکی از سرنوشت سازترین و مهم ترین انتخابات چند دهه اخیر پای صندوق های رای رفتند تا آینده خود و بریتانیا را در اتحادیه اروپا رقم بزنند.

سرنوشت سازترین انتخابات عمومی بریتانیا ، لندن در دوراهی خروج از اتحادیه اروپا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، دو حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسن و کارگر به رهبری جرمی کوربین با به دست آوردن رای مردم می توانند دو سرنوشت متفاوت برای مردم بریتانیا معین نمایند؛ خروج از اتحادیه اروپا با نهایی کردن برگزیت یا ماندن در اتحادیه اروپا با همه پرسی دوباره از مردم. هر چند سران کشورهای مهم اروپا بر این عقیده اند که برگزیت دیر یا زود باید اجرایی و بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج گردد.

مردم لندن از همان دقایق نخست شروع رای گیری با صف های طولانی مقابل صندلی ها روبرو شدند؛ رویدادی نادر که دست کم در سال های اخیر هرگز دیده نشده بود. مردم در کمبریج و منچستر هم ناچار شدند برای دادن رای در صف بایستند. این سومین انتخابات عمومی بریتانیا در کمتر از پنج سال گذشته است و بعضی آن را مهم ترین رویداد سیاسی در چند نسل اخیر در تاریخ بریتانیا می دانند.

جانسن نخستین چهره مهم بود که ساعت 8:15 خود را همراه سگ باوفایش به یک مرکز رای گیری در وست مینستر رساند و رای داد. نخست وزیران بریتانیا معمولا رای خود را در همان حوزه انتخاباتی به صندوق می اندازند که پیش تر از آن رای گرفته اند اما جانسن تصمیم گرفت به جای رافتن به غرب لندن، به نزدیک ترین حوزه به داونینگ استریت برود و در همان دقایق ابتدایی صبح رای بدهد.

کوربین هم که رهبر حزب کارگر است، اندکی بعد به یک حوزه در شمال لندن رفت و در میان جمعی از طرفداران حزب رای داد. یکی از مخالفان کوربین هم در محل رای گیری حضور داشت اما نیروهای امنیتی اجازه ندادند به کوربین نزدیک گردد. نیکولاس استرجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند ساعت 10 صبح رای خود را در گلاسگو ثبت کرد.

رای گیری ساعت 10 شب به وقت محلی به انتها می رسد و نتایج به تدریج اعلام می گردد. نتایج ابتدایی بر اساس آرای 144 صندوق برگزیده به رسانه ها داده خواهد شد و انتظار می رود مانند انتخابات سال 2017 درست مانند نتایج نهایی باشد. اولین نتیجه انتخابات یک ساعت پس از انتها زمان رای گیری به دست می آید.

در مجموع 650 حوزه انتخابیه در سراسر بریتانیا آرای مردم را ثبت می نمایند و هر حزب که در 326 حوزه آرا را از آن خود نموده باشد، برنده انتخابات خواهد بود. انتظار می رود نتیجه کلی ساعت شش صبح روز آدینه به وقت محلی اعلام گردد و به شش هفته کوشش انتخاباتی احزاب و طرفداران انتها دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 622

به "سرنوشت سازترین انتخابات عمومی بریتانیا ، لندن در دوراهی خروج از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت سازترین انتخابات عمومی بریتانیا ، لندن در دوراهی خروج از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید