سالانه 50 پروژه علمی بین المللی مشترک بین ایران و کشور های خارجی انجام می گردد

به گزارش مجله هدیه، رییس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با اشاره به پروژه های تحقیقاتی مشترک گفت: تقریبا سالانه 50 پروژه بین المللی بین ما و کشور های خارجی انجام می گردد.

سالانه 50 پروژه علمی بین المللی مشترک بین ایران و کشور های خارجی انجام می گردد

مسعود صدری نسب رییس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره مهمترین برنامه های تحقیقاتی شان گفت: مرکز مطالعات برنامه های متعددی را با محققان و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور دارد.

صدری نسب ادامه دارد: یکی از مهمترین این برنامه ها، برنامه جندی شاپور به عنوان برنامه ای مشترک بین ما و کشور فرانسه است که به واسطه آن سالانه 20 پروژه مشترک بین محققان ایرانی و فرانسوی انجام می گردد.

وی با اشاره به برنامه های دیگر این مرکز از جمله برنامه تحقیقاتی با کشور ایتالیا گفت: در برنامه ایکارد محققان ایرانی خارج از کشور می توانند طرح پژوهشی مشترکی را با یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های داخلی داشته باشند، همچنین این ظرفیت وجود دارد که طبق درخواست دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، از محققان جهان که دستاورد جدیدی دارند، دعوت کنیم تا با حضور در دانشگاه یا پژوهشگاه آن ها طی یک کارگاه، تجربیات خود را از آن نوآوری و دستاورد توضیح دهند.

رییس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با بیان اینکه تقریبا در طول سال 50 پروژه بین المللی بین ما و کشور های خارجی انجام می گردد، عنوان نمود: مرکز مطالعات اولویت های پژوهشی مورد احتیاج تمام وزارتخانه ها را دریافت می نماید و به عنوان اولویت پژوهشی خود در سایت قرار می دهد تا مسائل پژوهشی کشور را از این منظر حل نماید.

صدری نسب در پاسخ به این سوال که تحریم ها چقدر روی فعالیت مرکز تاثیر گذاشته است، گفت: تحریم روی فعالیت های مرکز و همچنین کاهش تمایل همکاری محققان و دانشمندان خارجی با ایران تاثیری نداشته است.

به گفته وی، طی سال های اخیر تحقیقات بی شماری با کشور های اروپایی انجام گرفته و تحریم ها حتی مانع همکاری محققان آمریکایی با ایرانیان نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 535

به "سالانه 50 پروژه علمی بین المللی مشترک بین ایران و کشور های خارجی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 50 پروژه علمی بین المللی مشترک بین ایران و کشور های خارجی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید