ریابکوف: بازگشت آمریکا به برجام مسئله کلیدی است

به گزارش مجله هدیه، معاون وزارت خارجه روسیه از پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد و در عین حال خواستار برداشتن گام های متقابل و همزمان از سوی ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام شد.

ریابکوف: بازگشت آمریکا به برجام مسئله کلیدی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه در آستانه برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، پیشنهاد برداشته شدن گام های همزمان از سوی ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را عنوان کرد.

وی در این باره گفت: از نظر روسیه، بازگشت آمریکا به برجام مسئله کلیدی است که باید حل شود. در عین حال، مذاکرات وین همه جنبه های مربوط به بازگشت ایران به تعهدات هسته ای را نیز پوشش می دهد. ما از همزمانی این قدم ها حمایت می کنیم حال آنکه می دانیم ایران بر این باور است که آمریکا باید همه تحریم ها علیه این کشور را فوراً رفع کند.

به گفته این مقام روس، مصاحبه های وین در حال پیشرفت است، اما هنوز معین نیست چه زمانی و چگونه امکان به نتیجه رسیدن درباره پیش نویس اسناد نهایی فراهم خواهد شد.

کمیسیون مشترک برجام ساعت 18:30 امروز چهارشنبه به وقت تهران، در وین تشکیل جلسه خواهد داد و سپس، هیئت های مذاکره کننده برای مشورت درباره برخی مسائل کلیدی به پایتخت هایشان باز خواهند گشت.

بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و بررسی چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق هسته ای ایران، محور اصلی مصاحبه ها عنوان می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1699

به "ریابکوف: بازگشت آمریکا به برجام مسئله کلیدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: بازگشت آمریکا به برجام مسئله کلیدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید