روابط میان کره شمالی و چین با خون، مُهر شده است

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از یونهاپ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی سخنانی با تمجید از روابط میان پیونگ یانگ و پکن، تاکید کرد که روابط میان کره شمالی و چین با خون مُهر شده است.

روابط میان کره شمالی و چین با خون، مُهر شده است

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی همچنین با اشاره به ادامه روابط میان دو کشور طی نسل های گذشته، به ویژه از زمان جنگ کره (1953-1950) با گرمی تمام ادامه داشته است.

گفته می شود کیم جونگ اون، امروز به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد اعزام نیروهای چین به جنگ سه ساله، تاج گل یادبودی را به قبرستان سربازان کشته شده چینی در هوچانگ، واقع در استان پیونگان جنوبی فرستاد.

رهبر کره شمالی همچنین با تاکید بر اینکه پیونگ یانگ هیچگاه جنگ خونین میان دو کره را از یاد نخواهد برد، از آنچه وی، دوستی نظامی و وحدت عمیق دو کشور یاد کرد تمجید کرده و گفت: روابط میان کره شمالی و چین، با خون مُهر شده و بدون هیچ گونه تغییری در طول زمان و عوض شدن نسل ها، مستحکم تر خواهد شد.

لازم به ذکر است، در جریان جنگ کره که در آن، نیروهای نظامی آمریکا علیه کره شمالی به یاری سئول شتافتند، نظامیان چین نیز در آن سوی جبهه یاری رسان نظامیان کره شمالی شده و در برابر ائتلاف سئول و واشنگتن ایستادند؛ جنگی که با گذشت بیش از نیم قرن از اتمام، هنوز خاتمه رسمی و آتش بسی برای آن اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1913

به "روابط میان کره شمالی و چین با خون، مُهر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط میان کره شمالی و چین با خون، مُهر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید