رصد آذرگوی های بارش شهابی ثوری بعد از غروب امروز

به گزارش مجله هدیه، علی آزادگان با بیان اینکه بارش شهابی ثوری بارشی است که برخلاف نام مشهورش، چندان پر شهاب نیست، در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ویژگی بارز این بارش شهابی گسترده بودن مدت زمان آن است که حتی موجب شده تاریخ اوج بارش هم دقت درستی نداشته باشد و بین منابع مختلف، متفاوت باشد.

رصد آذرگوی های بارش شهابی ثوری بعد از غروب امروز

این کارشناس نجوم ادامه داد: بارش شهابی ثوری دارای دو شاخه به نامهای بارش ثوری جنوبی و شمالی است و منشا آن سیارک 2004TG10 است و منشا بارش ثوری جنوبی دنباله دار انکه است.

آزادگان با بیان اینکه گستردگی و ریتم آهسته این بارش موجب شده نتوان اوج آن را به دقت پیش بینی کرد، اظهار داشت: با این حال می توان یکی از این شبهایی که بارش ثوری به اوج می رسد را 21آبان دانست.

به گفته وی، همزمان با غروب خورشید روز یکشنبه 20 آبان می توان برای رصد شهاب های این بارش خود را به زیر آسمانی تاریک رساند و تا سحرگاه دوشنبه 21 آبان به رصد آن پرداخت. البته در این بارش هم مانند بقیه بارشها احتمال دیدن شهابها از نیمه شب به بعد افزایش می یابد.

وی بیان نمود: البته به اوج رسیدن این بارش حدود 5 شهاب در ساعت را نصیب رصدگران می نماید که در مقابل بارشهای قوی سال حرف چندانی برای گفتن ندارد.

آزادگان اضافه کرد: ویژگی مهم این بارش معمولا آذرگویهای آن است و منظور از آذرگوی همان شهاب های بسیار درخشان بارش شهابی ثوری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 85

به "رصد آذرگوی های بارش شهابی ثوری بعد از غروب امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد آذرگوی های بارش شهابی ثوری بعد از غروب امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید