رئیس سابق سازمان سیا: طالبان به جنگ در افغانستان ادامه می دهد

به گزارش مجله هدیه، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با تاکید بر حضور درازمدت نظامیان کشورش در افغانستان گفت که هیچ شواهدی مبنی بر دست کشیدن طالبان از جنگ در افغانستان وجود ندارد.

رئیس سابق سازمان سیا: طالبان به جنگ در افغانستان ادامه می دهد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که مذاکرات با طالبان موثر نبود.

وی افزود که هیچ شواهدی مبنی بر دست کشیدن طالبان از جنگ در افغانستان وجود ندارد.

این فرمانده سابق سازمان سیا شرح داد که مشاوره من به ترامپ این است که برای درازمدت در افغانستان حضور نظامی داشته باشیم.

ژنرال پترائوس به صدای آمریکا گفت که تصمیم درباره خروج نظامی از افغانستان باید بر اساس منافع امنیت ملی آمریکا گرفته شود.

فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق، افغانستان و خاورمیانه پیش از این نیز به تایمز گفته بود که آمریکا و کشورهای عضو ناتو پس از افزایش نیرو در افغانستان برای چندین دهه باقی خواهند ماند.

این در حالی است که به نظر برخی کارشناسان، حضور آمریکا در افغانستان موجب بحران شده و ادامه حضور نظامی این کشور بزرگترین مانع تحقق صلح و ثبات در افغانستان است.

گروه طالبان همواره از گذشته تاکنون اعلام کرده است که یکی از شروط آنها برای صلح خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان است.

پس از لغو یکجانبه مذاکرات قطر توسط آمریکا، گروه طالبان اظهارداشت که اشغالگران نظامیان خود را از افغانستان خارج کنند و اجازه دهند تا افغان ها نظامی بر اساس آرمانهای خود را بسازند.

این گروه هشدار داد که امارت اسلامی به پاسداری از خاک، ارزش ها و منافع ملی خود متعهد است و تا زمانی که آخرین نظامی خارجی از افغانستان خارج نشود، به مبارزه ادامه خواهد داد.

مولوی عبدالطیف منصور عضو تیم مذاکره کننده طالبان در قطر نیز گفته بود: ما به همه اطمینان می دهیم که نگران نباشند، مبارزه برای انتها اشغال و برپایی نظامی اسلامی ادامه دارد و از تمام مسیرهای ممکن برای رسیدن به این اهداف استفاده خواهیم کرد. باید اشغالگران خارج شوند و نظام اسلامی در افغانستان برپا شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 510

به "رئیس سابق سازمان سیا: طالبان به جنگ در افغانستان ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق سازمان سیا: طالبان به جنگ در افغانستان ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید