دو دلیل مهم برای تعویق کنکور سراسری 99

به گزارش مجله هدیه، پیشنهاد وزیر بهداشت برای تعویق مجدد کنکور سراسری 99 تا رعایت کامل و سختگیرانه پروتکل های بهداشتی، با موافقت وزیر علوم و سازمان سنجش نهایی شد.

دو دلیل مهم برای تعویق کنکور سراسری 99

به گزارش خبرنگاران، بهمن ماه امسال بود که زمزمه های شیوع بیماری کرونا در کشور شنیده شد، که در پی آن بسیاری از مدارس و دانشگاه ها نیز تعطیل شدند. این ویروس برای داوطلبان آزمون های سراسری هم مسائل بسیاری را به وجود آورد و سبب تضعیف روحیه داوطلبانی که خود را برای کنکور آماده می کردند شد. به دنبال شیوع این بیماری وزیر بهداشت وارد عمل شد و پیشنهاد تعویق کنکور دکتری و کارشناسی ارشد را عنوان نمود. در طی جلسات مختلف ستاد کرونا، نمایندگان مجلس، سازمان سنجش نیز با تعویق کنکور کارشناسی ارشد و دکتری موافقت کرد.

به دنبال این فرایند کنکور سراسری 99 نیز چندین بار به تعویق افتاد. طی این چند روز نیز داوطلبان منتظر خبر تعویق دوباره یا برگزاری این ماراتن عظیم بودند. سؤال بسیاری از داوطلبان این بود که بالاخره کنکور 99 برگزار خواهد شد یا مجدد به تعویق خواهد افتاد؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزمون سراسری دانشگاه ها به دلیل ضرورت افزایش فاصله گذاری اجتماعی و بسته بندی جدید دفترچه های کنکور بر اساس حوزه های جدید به تعویق افتاد.

منصور غلامی به دلایل تعویق آزمون سراسری اشاره نمود و اضافه نمود: افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و 60 سانت به 2 متر، یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری احتیاجمند وقت بیشتری احتیاج دارد.

وی با توجه به اینکه زمان برگزاری کنکور باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا معین گردد، اضافه نمود: اظهارنظر امشب وزیر بهداشت بر اساس پروتکل های جدید است که برای اجرای آن به زمان بیشتری احتیاج داریم.

به گفته وزیر علوم دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری باز کردن دفترچه های سؤال کنکور 99 در قرنطینه است. غلامی دراین باره گفت: به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته گردد که سازمان سنجش در این فاصله قادر به انجام چنین کاری نبود.

وی گفت: سازمان سنجش برای این موضوع حداقل وقتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است که ابتدا باید به تأیید این ستاد برسد و احتمالاً تا شنبه به طول انجامد.

دو دلیل تعویق کنکور سراسری 99

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا و اوج گیری دوباره این ویروس، وزیر بهداشت در جلسه ای که با وزیر علوم داشت، پیشنهاد تعویق کنکور سراسری 99 را تا رعایت کامل و سختگیرانه پروتکل های بهداشتی عنوان نمود. بالاخره با پیشنهاد دکتر نمکی موافقت و کنکور سراسری بازهم به تعویق افتاد.

طبق آخرین خبر ها قرار بود کنکور سراسری 99 با تعداد 1 میلیون و 393 هزار و 31 نفر داوطلب در روز های 31.30.29 مردادماه و اول شهریورماه در سه هزار حوزه امتحانی برگزار گردد، اما با توجه به فرایند صعودی بیماری کرونا و لزوم رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی با پیشنهاد وزیر بهداشت به زمان دیگری موکول شد.

در پی پیشنهاد دکتر نمکی، وزیر بهداشت مبنی بر رعایت کامل و سختگیرانه پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون سراسری، وزیر علوم و سازمان سنجش اعلام کردند که قادر به رعایت این پروتکل ها در مدت زمان باقی مانده نخواهند بود، و با وزیر بهداشت برای تعویق کنکور 99 به توافق رسیدند.

پیشنهاد وزیر علوم تعویق یکماهه کنکور است تا بتوانند با افزایش تعداد حوزه های امتحانی شرایط را برای برگزاری این آزمون با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی فراهم آورند.

وزیر بهداشت کنکور سراسری 99 تا رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی به تعویق افتد

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز عصر مجدد با حضور ریاست محترم کمیسیون های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس و تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و هم چنین وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش جلسه ای داشتیم.

نمکی در ادامه نوشت: وزیر محترم علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کردند که اجرای پروتکل های سختگیرانه در این زمان به جامانده میسر نیست، مگر اینکه این دستورالعمل ها برای برگزاری آزمون تغییر کند.

وی در ادامه پست خود اضافه نمود: در این جلسه اعلام کردم که به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعاً سلامت فرزندانمان برای ما در اولویت است و از این پروتکل های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که رئیس کمیسیون های آموزش و بهداشت مجلس نیز در این مورد کاملاً همراه و موافق بودند.

بالاخره با پافشاری وزیر بهداشت و موافقت کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس، وزیر علوم و سازمان سنجش نیز با طرح تعویق کنکور سراسری 99 موافقت کردند. حال باید ببینیم که ستاد ملی مقابله با کرونا چه تاریخی را برای برگزاری این ماراتن عظیم اعلام می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1207

به "دو دلیل مهم برای تعویق کنکور سراسری 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو دلیل مهم برای تعویق کنکور سراسری 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید