خبرنگاران 950 هزار مترمکعب از سازه های آبخیزداری قشم آبگیری شد

به گزارش مجله هدیه، قشم-خبرنگاران- بارندگی های چند روز اخیر باعث ذخیره 950 هزار مترمکعب باران در 11 سازه آبخیزداری قشم شد.

خبرنگاران 950 هزار مترمکعب از سازه های آبخیزداری قشم آبگیری شد

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری قشم روز شنبه به خبرنگاران گفت: سازه آبخیزداری رمچاه توان ذخیره 300 هزار مترمکعب آب دارد که یک سوم آن آبگیری شده است.

اکبر محمودی زاده اضافه کرد: 150 هزار مترمکعب از 400 هزار مترمکعب ظرفیت سازه روستای طَبل نیز آبگیری شده که بیشترین میزان ذخیره را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سازه های رَمکان، گَوَرزین و دَرَکو، در مجموع 240 هزار مترمکعب آب ذخیره شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری قشم توضیح داد: سازه های گُربِدان، سَلَخ و سهیلی نیز به ترتیب 600، 600 و 400 هزار مترمکعب ظرفیت دارند که هر کدام 100 هزار مترمکعب آبگیری شده است.

وی اضافه کرد: 80 هزار متر مکعب در سازه باسعیدو و 100 هزار متر مکعب نیز در سازه چاهو شرقی از نزولات جوی اخیر آبگیری شده است.

32 سازه آبخیزداری در شهرستان قشم وجود دارد.

مجموعه اقداماتی که برای جلوگیری از تخریب خاک در زمان سیلاب و بارش های سیل آسا و همچنین تزریق آب های روان به سفره های زیرزمینی انجام می گردد، آبخیزداری نام دارد.

منابع آبی ذخیره شده در این سازه ها در راستای اهداف کشاورزی، دامپروری و مصارف خانگی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 550 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1022

به "خبرنگاران 950 هزار مترمکعب از سازه های آبخیزداری قشم آبگیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 950 هزار مترمکعب از سازه های آبخیزداری قشم آبگیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید