خبرنگاران 63 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در قم نام نویسی کردند

به گزارش مجله هدیه، قم ـ خبرنگاران ـ فرماندار قم گفت: با انتها مهلت هفت روزه شرکت در دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در مجموع 63 تَن برای چهار حوزه انتخابیه استان های قم، خراسان رضوی، مازندران و تهران؛ نام نویسی خود را در فرمانداری قم نهایی کردند.

خبرنگاران 63 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در قم نام نویسی کردند

مرتضی حیدری پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: از این تعداد 36 تن برای تهران، 14 تن برای قم، هفت برای خراسان رضوی و 6 تن برای مازندران ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، فرمانداری قم مجاز شده بود، علاوه بر ثبت نام داوطلبان استان قم، از داوطلبان استان های دیگر (خراسان رضوی، تهران و مازندران) هم در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کند.

با توجه به ارتحال آیات محمدعلی تسخیری، سید هاشم بطحایی گلپایگانی و ابراهیم امینی نجف آبادی در حوزه انتخابیه استان تهران و آیات محمدتقی مصباح یزدی، محمد یزدی و نورالله طبرسی در حوزه انتخابیه استان های خراسان رضوی، قم و مازندران؛ انتخابات میاندوره ای برای مشخص جایگزین آنان در این استان ها برگزار می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ادامه ثبت نام در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری گفت: در پایان روز چهارم نام نویسی در این انتخابات، در مجموع 371 تن برای نامزدی در انتخابات مذکور در بخش های پنج گانه قم ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در این انتخابات نیز تا به امروز 93 تن برای بخش مرکزی، 93 تن برای بخش خلجستان، 83 تن برای بخش کهک، 59 تن برای بخش سلفچگان و 43 تن برای بخش جعفرآباد ثبت نام کرده اند.

وی بیان نمود: آخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری تا ساعت 18 روز یکشنبه 22 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

استان قم شامل پنج بخش جعفرآباد، سلفچگان، خلجستان، کهک و مرکزی است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری 28 خرداد امسال برگزار می شود./

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1624

به "خبرنگاران 63 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در قم نام نویسی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 63 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در قم نام نویسی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید