خبرنگاران 45 درصد آب در شبکه روستایی تنگستان هدر می رود

به گزارش مجله هدیه، بوشهر- خبرنگاران- فرماندار تنگستان گفت: در زمان حاضر به علت فرسودگی و عمر زیاد میزان هدر رفت آب در شبکه روستاهای این شهرستان 45 درصد است.

خبرنگاران 45 درصد آب در شبکه روستایی تنگستان هدر می رود

عبدالحسین رفیعی پور درکارگاه اهمیت منابع طبیعی، آب و آبخیزداری و تهدیدهای پیش رو در تنگستان اضافه نمود: برای جلوگیری از هدر رفت آب در این شهرستان نوسازی شبکه های روستایی و مدیریت توزیع آب در روستاها با نصب کنتور صورت گرفته که این امر تاثیر بسزایی در توزیع صحیح آب و کاهش بحران کم آبی داشته است.

وی اضافه نمود: درسفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر 750 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و توسعه شبکه آب و احداث مخازن ذخیره برای شهرستان های تنگستان و دشتی مصوب شده است.

رفیعی پور گفت: امید واریم با بهره برداری از آب شیرین کن هفت هزار و 500 مترمکعبی دلوار در سال 99 و اجرای نوسازی شبکه انتقال و توزیع آب بحران کم آبی تنگستان به طور کامل رفع گردد.

وی با انتقاد از آب داران روستایی که قطع و وصل آب بدست آنهاست اضافه نمود: ارائه خدمت توسط برخی آب داران در روستاها به علت رعایت نکردن مدیریت توزیع نارضایتی مردم را باعث شده است.

رفیعی پوراضافه نمود: همزمان با شروع فصل گرما انشعاب آب 550 باغ ویلا در تنگستان قطع شده است

شهرداران، دهیاران و مدیران حوزه منابع طبیعی و وزارت نیرو از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل دریا و بستر رودخانه ها جلوگیری نمایند

فرماندار تنگستان در بخش دیگری اظهارداشت: در زمان حاضر 459 شهر وهشت هزار و 650 روستای کشور در معرض سیل هستند که شهرداران و دهیاران باید با حساسیت بیشتر جلوی هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه و مسدود کردن آبراه های فصلی را بگیرند.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان خواست با توجه به اینکه بالاترین ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان تنگستان است از هرگونه همکاری در این زمینه خودداری نمایند.

رفیعی پور یادآور شد: با کاشت جنگل در مناطق علی آباد جائینک، بنه گز، سمل، گلگون و منطقه محمود احمدی کارهای خوبی برای تثبیت شن های روان اقدام شده است.

فرماندار تنگستان اضافه نمود: با هر هکتار آبخیزداری بیش از 520 مترمکعب آب به سفره های زیر زمینی تزریق می گردد.

وی یادآور شد: دیوار حفاظتی تعدادی از روستاهای ساحلی که براثر بارندگی و طغیان دریا در امسال دچار خسارت شد، ترمیم می گردد.

رفیعی پور بیان نمود: سهم شهرستان تنگستان از اعتبارات سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که در حوزه های آب، سد خائیز، مجموعه ورزشی کارگری، ایستگاه فوق توزیع برق جائینک، اتوبان دلوار- دیر، شیلات، اسکله ها و مدارس هزینه می گردد.

وی تاکید نمود: با اجرای پروژه های مصوب سفر رونق و توسعه مناسبی در انتظار شهرستان تنگستان است.

6047/ 6043

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 216

به "خبرنگاران 45 درصد آب در شبکه روستایی تنگستان هدر می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 45 درصد آب در شبکه روستایی تنگستان هدر می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید