خبرنگاران 250تن ماهی گرمابی در سیریک فراوری شد

به گزارش مجله هدیه، بندرعباس-خبرنگاران-رییس شیلات سیریک گفت: 200هزارقطعه بچه ماهی گرمابی در سدهای خاکی روستاهای این شهرستان ذخیره سازی شده بود که از این تعداد 250تن ماهی فراوری شد.

خبرنگاران 250تن ماهی گرمابی در سیریک فراوری شد

حسن رییسی روزیکشنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: فراوری ماهی گرمابی در مناطق چهارسدکنارجو، همزانگ، پگو و سرارو برای 20نفر اشتغالزایی ایجاد نموده است.

وی بیان داشت: کپور ماهیان شامل، کپور نقره ای، آمور، سرگنده گونه های ذخیره شده در استخرهای خاکی پشت استخرها را تشکیل می دهند و دوره پرورش این نوع ماهیان یکسال است.

رییس شیلات سیریک اظهار کرد: استفاده از منابع آبی موجود در خشکی ها اهمیت زیادی دارد و نقش مهمی را در آبزی پروری و افزایش فراوریات شیلاتی ایفا می نماید.

رییسی یادآور شد: این شهرستان با بهره برداری از ظرفیت ها حدود 10 درصد فراوریات آبزیان استان را به خود اختصاص داده و نقش بسزایی در هرمزگان و کشور دارد.

استان هرمزگان با 22 بندر صیادی و صید سالانه افزون بر 270 هزارتن انواع آبزی، 30 درصد بنادر صیادی و 36 درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از صندلی و اهمیت فعالیت های شیلاتی این استان در کشور دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1113

به "خبرنگاران 250تن ماهی گرمابی در سیریک فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 250تن ماهی گرمابی در سیریک فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید