خبرنگاران گلایه مهریزی ها از روشنایی نامناسب معابر شهری

به گزارش مجله هدیه، یزد- خبرنگاران- جمعی از شهروندان مهریز با گلایه از شرایط نامناسب روشنایی بعضی معابر شهری در بافت قدیم و نیز جدید مرکز شهرستان ، رسیدگی مسوولان امر برای برطرف این معضل را خواهان شدند.

خبرنگاران گلایه مهریزی ها از روشنایی نامناسب معابر شهری

شهر مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه جمعیتی بغدادآباد، مِهرپادین، مَزویرآباد، اِستهریج و مُنگاباد به وجود آمده و با توجه به وجود منابع آب و قنات های متعدد در این منطقه از سرسبزی و طراوت منحصر به فردی در استان یزد برخوردار است.

اغلب روستاهای مهریز به دلیل واقع شدن در دامنه ارتفاعات شیرکوه از مناطق خوش آب و هوای استان است و به عبارتی مهریز و شهر تفت 2 باغشهر استان یزد است و عمده آب دشت یزد - اردکان نیز از شیرکوه که مرتفع ترین قله آن 4075 متر است، تامین می گردد.

شهر مهریز به خاطر قرار دریافت در کنار جاده اصلی شمال- جنوب کشور در محدوده استان یزد و نیز وجود آثار متعدد تاریخی و فرهنگی و وجود مناطق خوش آب و هوا همیشه در طول سال میزبان و پذیرای مسافران و مهمانان زیادی از یزد و استان های همجوار است .

وجود زیرساخت های لازم اولیه برای رفاه حال شهروندان و مهمانان در ابعاد مختلف به خصوص تامین مناسب و کافی روشنایی معابر در شب حداقل احتیاجهایی است که باید برای آن اقدام مناسب توسط مسوولان صورت گیرد.

در این مورد تعدادی از شهروندان مهریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (خبرنگاران) با قدردانی از تمامی کوشش هایی که تا به امروز در شهر برای رعایت حقوق شهروندی و تامین روشنایی انجام شده آن را به خاطر شرایط منطقه ناکافی ذکر کردند.

روشنایی شهر بازنگری گردد

حسین زارع خورمیزی یکی از کسبه بلوار امام خمینی (ره) که ورودی شهر مهریز محسوب می گردد با نشان دادن تعدادی از چراغ های خاموش و بعضا سوخته در این راستا و انتقاد از شرایط موجود روشنایی ادعا کرد : از زمانی که بنای بلوار گذاشته شده تا به امروز اقدامی برای تعویض لامپ ها و تامین روشنایی آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تعدادی از لامپ های بلوار سوخته و یا خاموش است و حتی شب ها یکی در میان روشن می گردد و همچنین به خاطر قدیمی بودن لامپ اصلا نمی تواند روشنایی کافی مورد احتیاج مردم، کسبه و مسافران را پس از غروب آفتاب تامین کند.

این شهروند مهریزی اظهار کرد: این بلوار به عنوان ورودی شهر و محل استقرار اداره های مختلفی است از قلم مسوولان افتاده و اگر شب ها حداقل سری به این منطقه بزنند ، به خوبی به عمق موضوع و احتیاج مردم محل پی می برند.

زارع خورمیزی اعتقاد دارد که در بیشتر شهرها برای جذب مسافر و تامین رفاه حال شهروندان، مسوولان توجه بیشتری به ورودی ها از هر لحاظ دارند درحالی که مهریز ظاهرا تافته جدا بافته ای است و راستا یادشده گویا به فراموشی سپرده شده است .

وی همچنین از مسوولان خواست حداقل ماهی یک بار برای آنالیز شرایط روشنایی معابر سری به خیابان ها و بلوارهای شهر برنند و از نزدیک خود شاهد شرایط موجود باشند و برای برطرف مسائل اقدام مناسب انجام دهند.

دیگر شهروند مهریزی به خیابان شهید مدنی محله مزویرآباد اشاره نمود که به رغم تردد زیاد شهروندان و مسافران به خاطر قرار دریافت در کنار چند شهرک و جاده منطقه ییلاقی مَداوار و تفرجگاه غَربالبیز اصلا روشنایی مناسبی ندارد.

رضا زارع بیدکی اضافه نمود: در این خصوص بارها مشکل روشنایی از سوی شهروندان به مسوولان مرتبط اطلاع رسانی شده و با وجود گذشت زمان و اهمیت موضوع هنوز اقدامی برای برطرف معضل و جلوگیری از بروز حادثه نشده است .

وی همچنین به شرایط روشنایی نامناسب اطراف حسینیه عظیم باغ بهار محله بغدادآباد و محله سلمان اشاره نمود که محلی پرتردد است که باید مسوولان اداره برق و شهرداری و شورای شهر برای برطرف مشکل اقدام نمایند.

تامین روشنایی در اولویت است

رییس شورای اسلامی شهر مهریز با تایید سخنان شهروندان گفت: تامین روشنایی معابر و میدان ها در تمام محلات بر حسب ضرورت از جمله برنامه های این نهاد مدنی است که از سوی شورا در دستور کار است و تا به امروز در بعضی معابر پرتردد اقدام های خوبی هم انجام شده است .

علیرضا ابویی اضافه نمود: اعضای شورای شهر به خوبی در جربان شرایط روشنایی معابر هستند و مرتب کار گشت زنی، رصد و آنالیز موارد صورت می گیرد ،قطعا تامین روشنایی سایر مناطقی که احتیاج داشته باشد به مرور اجرا می گردد.

رییس شورای شهر مهریز اظهار کرد: پیگیری مطالبات بر حق شهروندان و حل احتیاجها محور کار شورای شهر است و تا به امروز اقدام های خوبی هم برای تامین روشنایی معابر و میدان ها برداشته شده و کارها همچنان ادامه دارد.

به گفته ابویی در این خصوص در شهر تعامل خوبی بین دستگاه ها، مردم، بخش خصوصی و خیران برای اجرای طرح های عمران شهری وجود دارد و بر اساس احتیاج مردم و منطقه با قوت امور را پیگیری می کنیم .

مشکل روشنایی پیگیری می گردد

همچنین سرپرست اداره برق مهریز گفت: تا به امروز برای تامین روشنایی با همکاری مسوولان و شهرداری و شورای اسلامی شهر کارهای خوبی انجام شده و تامین روشنایی معابر و ارتقای آن بر حسب ضرورت از وظایف ذاتی این اداره است.

علرضا یاسینی اضافه نمود: در بعضی معابر که مطالبه مردم است کم و بیش مسائلی وجود دارد که با همکاری سایر بخش ها برای حل مسائل و پاسخگویی به خواسته مردم و شهروندان به کوشش های خود برای برطرف مشکل ادامه می دهیم .

وی اظهار کرد: آنالیز و رصد روشنایی سطح شهر به طور مرتب صورت می گیرد، جای هیچگونه نگرانی است و همه ما در خدمت مردم هستیم .

از جمعیت 55 هزارنفری مهریز حدود 70 درصد در مرکز این شهرستان و محله های قدیمی و شهرک های اطراف شهر زندگی می نمایند.

مهریز با بیش از 600 اثر تاریخی و فرهنگی که باغ پهلوان پور و قنات حسن آباد آن به ثبت جهانی رسیده و قرار دریافت در کنار جاده اصلی شمال به جنوب کشور در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.

مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1148

به "خبرنگاران گلایه مهریزی ها از روشنایی نامناسب معابر شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلایه مهریزی ها از روشنایی نامناسب معابر شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید