خبرنگاران همدان با تولید خمیرالکترود کشور را از واردات بی نیاز می کند

به گزارش مجله هدیه، همدان- خبرنگاران- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تولیدخمیرالکترود توسط یک واحد دانش بنیان در همدان خبر داد و گفت: این محصول صنایع فولاد کشور را از واردات بی نیاز می کند.

خبرنگاران همدان با تولید خمیرالکترود کشور را از واردات بی نیاز می کند

حمیدرضا متین روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: این محصول در صنایع فولادی و کوره های ذوب کاربرد دارد که در حال حاضر از طریق واردات تامین می شود.

او اظهار داشت: این واحدصنعتی یک شرکت دانش بنیان است که با حمایتهای اجرا شده در شهرک صنعتی ویان مستقر شده و مشغول تولید این محصول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: این واحد صنعتی با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومان تولید خود را آغاز کرده و نمونه محصول برای دریافت تائیدیه نهایی به آزمایشگاه تخصصی ارسال شده است.

به گفته وی پس از اخذ تائیدیه محصول، پروانه بهره برداری برای این واحد صنعتی صادر می شود.

متین از بهره برداری این واحد در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: بی تردید تا سرانجام سال این واحد به ظرفیت اسمی تولید رسیده و صنایع مورد نیاز را از وابستگی به کشورهای بیگانه رها می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان شرح داد: با تولید خمیرالکترود محدودیت واردات برای این محصول اعمال می شود و ارز برای این منظور اختصاص نمی یابد.

او گفت: هم اینک صنایع فولاد استان همدان و کارخانه های فروسیلیس، خمیرالکترود مورد نیازشان را از طریق واردات تامین می کنند.

همدان دارای یک هزار و 60 واحد صنعتی کوچک و بزرگ است.

خمیرالکترود (Electrode Paste) جهت تولید الکترودهای کوره سودربرگ و مصرف درکوره های قوس الکتریک به منظورتولید فروآلیاژها استفاده می شود و نقش اصلی آن انتقال جریان الکتریکی از منبع به مواد داخل کوره می باشد که پس ازپخت به شکل یک الکترود این کار را انجام می دهد. برای تولید خمیر الکترود از کک نفتی یا آنتراسیت کلسینه به همراه چسب های مخصوص استفاده می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1453

به "خبرنگاران همدان با تولید خمیرالکترود کشور را از واردات بی نیاز می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همدان با تولید خمیرالکترود کشور را از واردات بی نیاز می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید