خبرنگاران نهاده های دامی با تاخیر به دست تولیدکنندگان می رسد

به گزارش مجله هدیه، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: تولیدکنندگان با وجود تمهیدات دولت برای توزیع نهاده های دام و طیور، همچنان از شرایط تامین نهاده ها رضایت ندارند، زیرا با تاخیر به دستشان می رسد.

خبرنگاران نهاده های دامی با تاخیر به دست تولیدکنندگان می رسد

محمدعلی کمالی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرنگاران اضافه کرد: اکنون در بیشتر استان های کشور با کمبود عرضه مرغ زنده روبرو هستیم که همین امر در افزایش نرخ تاثیر داشته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهارداشت: امروز قیمت مرغ زنده به طور میانگین بین 18 هزار تا 20 هزار تومان اعلام می گردد که در بعضی استان ها بیش از این نیز بوده است.

کمالی توضیح داد: میزان جوجه ریزی 1.5 ماه گذشته 95 میلیون قطعه بود که به حد نصاب نرسید، در حالی که حداقل باید 110 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شد.

نهاده همچنان با تاخیر به دست مرغداران می رسد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت برای توزیع نهاده های دام و طیور، فراورینمایندگان همچنان از شرایط تامین نهاده ها رضایت ندارند، زیرا با تاخیر به دستشان می رسد.

وی گفت: یعنی فراورینماینده از روز جوجه ریزی تا کشتار 40 روز زمان دارد تا نهاده مورد احتیاج فراوری را تامین کند، اگر در ابتدای فراوری، حواله نهاده از سامانه بازارگاه صادر گردد تا زمانی که بدست فراورینماینده برسد حداقل بین 20 روز تا یک ماه زمان می برد بنابراین مرغداران ناچارند به بازار آزاد مراجعه نمایند.

مرغ ها 600 گرم کمتر از وزن معمول کشتار می شوند

کمالی با بیان اینکه توزیع نهاده ها عادلانه نیست، گفت: نهاده با قیمت مصوب به اندازه کافی بدست مرغداران نمی رسد، بنابراین با مشکل کاهش وزن مرغ کشتار روبرو هستیم به طوری که اکنون به طور متوسط هر مرغ 600 گرم کمتر از وزن معمولی از سالن های پرورش به کشتارگاه ها می رود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: این موضوع تقریبا در همه استان ها مشاهده می گردد.

وی توضیح داد: امیدواریم باتامین به موقع نهاده ها با نرخ مصوب، برای ماه آینده جوجه ریزی مناسبی انجام گردد و قیمت ها فرایند متعادلی را به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگاران، طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در عمده فروشی ها نزدیک 26 هزار تومان و در بازار مصرف حدود 28 هزار تومان بوده است.

این درحالیست که طبق مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 14 هزارو 400 تومان و قیمت هر کیلو گوشت مرغ برای مصرف نماینده 20 هزار 400 تومان معین شد درحالی که نرخ همین محصول در تیرماه سال جاری برای مرغ زنده 10 هزارو 500 تومان و گوشت مرغ 15 هزارتومان معین شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1379

به "خبرنگاران نهاده های دامی با تاخیر به دست تولیدکنندگان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نهاده های دامی با تاخیر به دست تولیدکنندگان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید