خبرنگاران مجلس به سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از پملب مراکز درمانی نامه زد

به گزارش مجله هدیه، تهران - خبرنگاران - رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با ارسال نامه ای به سازمان دامپزشکی کشور، خواهان جلوگیری از تصمیمات یکجانبه شهرداری تهران در پلمب مراکز درمانی با ورود وزیر جهاد کشاورزی به موضوع شد.

خبرنگاران مجلس به سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از پملب مراکز درمانی نامه زد

به گزارش شب سه شنبه خبرنگاران، احمد علی کیخا با ارسال نامه ای به علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور آورده است: پیرو نامه شماره 10 اردیبهشت ماه 99 جامعه دامپزشکان ایران به شهردار تهران درخصوص جلوگیری از اقدام به پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی در بعضی نواحی شهر تهران با برگزاری چندین جلسه در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصمیماتی جهت ساماندهی این مورد نیز اتخاذ شد اما ظاهرا به نظر می رسد شهرداری به دور از توجه ویژه به مسائل علمی، تخصصی و منافع عمومی اقدام به اتخاذ تصمیمات یکجانبه می نماید.

بنابراین ضروری است دامپزشکی در راستای ماموریت ها و تکالیف قانونی خویش در تعامل با شهرداری تهران اقدامات لازم را انجام و با تهیه و ارسال گزارش توسط وزیر جهاد کشاورزی به وسیله وزارت کشور یا هیات دولت به این مساله پایان دهد.

شایسته نیست این موضوع که می تواند به وسیله تحلیل های کارشناسی و علمی و همچنین در جلسات تخصصی برطرف گردد موجب نگرانی بخشی از فعالین مالی جامعه و درگیر کردن مسئولین قوای مختلف گردد.

بنابر این گزارش، علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی گفت: در زمان بروز بیماری های مشترک میان انسان و دام در محیط های شهری، اقدامات مهمی توسط بیمارستانها، آزمایشگاه ها، مراکز درمانی و واکسیناسیون بخش خصوصی دامپزشکی انجام می گردد، نباید فعالیت آنها نادیده گرفته گردد در غیر این صورت خطراتی برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

همچنین محمدرضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی ایران گفت: متاسفانه شهرداری علیرغم مذاکرات پیشین و قول مساعد ریاست شورای شهر تهران و صورت جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس، اقدام به پلمب مراکز درمانی دامپزشکی تهران نموده است؛ مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از حلقه های بهداشت عمومی جامعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کوئید 19 در کنار کادو بهداشتی درمانی کشور همکاری می نمایند و نادیده دریافت آنها به طور قطع ضربه ای به پیکر بهداشت و سلامت جامعه می زند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1078

به "خبرنگاران مجلس به سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از پملب مراکز درمانی نامه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس به سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از پملب مراکز درمانی نامه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید